خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مکاتبه فرمانده سپاه با رئیس‌جمهور درباره ۱۰ ابرپروژه اقتصادی

به گزارش ادیان  نیوز، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) سپاه طی سخنانی در مراسم تجلیل از جهادگران اقتصاد مقاومتی در فازهای ١۵ و ١۶ پارس جنوبی که با حضور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در عسلویه برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز شاهد به نتیجه رسیدن بزرگترین پروژه در مسیر اقتصاد مقاومتی هستیم و افرادی که این پروژه را به نتیجه رساندند، همان رزمندگان دیروز و سازندگان امروز کشور هستند.
وی ادامه داد: وقتی هنوز این پروژه آغاز نشده بود، آثاری از ساخت و ساز در این منطقه وجود نداشت اما امروز با تکمیل شدن فازها، این منطقه بعنوان قلب اقتصادی کشور شناخته می‌شود.
سردار عبداللهی با اشاره به منطقه مشترک بین ایران و قطر و استفاده بیشتر قطری ها از منابع این منطقه گفت: مسئولین کشور در تلاش هستند تا سهم بیشتری نصیب کشورمان شود و ما نیز با روحیه جهادی تلاش می‌کنیم تا به اهداف عالیه خود برسیم.
فرمانده قرارگاه خاتم با بیان اینکه ما خروج غولهای نفتی خارجی از کشور را به فال نیک گرفتیم و نگذاشتیم پرچم بر روی زمین بماند، گفت: با خروج آنها کار به دست متخصصین داخلی افتاد در حالی که خارجی ها فکر نمی‌کردند متخصصین ما بتوانند این کار را انجام دهند اما دیدید ما چگونه موفق شدیم و توانستیم تکنولوژی این صنعت پیچیده را بکار بگیریم.
وی با تاکید بر اینکه ما هیچ نیازی به مهندسین خارجی نداریم، گفت: کمک به دولت، رسالت سپاه است و فرمانده کل سپاه نیز درخصوص ۱۰ ابرپروژه با رییس جمهور مکاتبه کرده‌اند که دراین میان، ۵ پروژه مربوط به حوزه نفتی است که یکی از آنها پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود و با تکمیل این پالایشگاه محصولات بسیار ارزشمندی تولید خواهد شد.
فرمانده قرارگاه خاتم ورود ۱۲ تا ۱۵ میلیون لیتر بنزین به کشور را در دوران بعد از تحریم مایه تاسف خواند و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی فقط در قالب الفاظ پیاده نمی‌شود بلکه باید به آن عمل کرد.
وی توجه به مقوله آب را در کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ما در این خصوص نیز طرحهای مختلفی داریم که یکی از آنها طرح مهار آبهای کشور است که شامل ۱۷ سد و چندصد کیلومتر تونل خواهد شد.
سردار عبداللهی با بیان اینکه یک میلیارد و ۲۰۰میلیون متر مکعب آب از مرزهای ما خارج می‌شود، گفت: ما باید از آبهای خلیج فارس استفاده کنیم و ساحت ۵ نیروگاه با ظرفیت هزار مگاوات را نیز به دولت پیشنهاد دادیم که آنها هم استقبال کردند.
فرمانده قرارگاه خاتم اظهار داشت: اقتصاد ما متکی به نفت است و این نفت از بشکه ای ۱۳۰ دلار به ۳۰ دلار رسیده لذا باید دنبال جایگزینی برای آن باشیم.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.