خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جشنواره قدردانی از راهبان بودائی / عکس

به گزارش ادیان نیوز، «ماخابوچا» یکی از مهمترین اتفاقات در تقویم بودایی تایلند است که به عنوان تعطیل رسمی و ملی شناخته می شود و معمولا در اواخر ماه فوریه در جشنواره ای گرامی داشته می شود.
در این روز رسم بر آن است که اکثر مردم صبح زود قبل از طلوع آفتاب با دست داشتن گل رز به معابد نزدیک خانه هایشان می روند و در آن مکان اعمال و دعا های مخصوص آن روز را ادا می کنند.
در روز ماخابوچا معمولا بیرون معابد فروشنده هایی مشاهده می شود که مشغول فروختن غذا، ادویه جات و دسر های تایلندی می باشند، ولی این برای خرید عموم و بردن به منزل هایشان نیست، این مواد غذایی از قبل پخته شده برای راهبان بودایی به منظور قدردانی از آنها داده می شود.
در این روز معمولا در سطح شهر مراسم و خطبه های بودایی برای دوری از انجام هر گونه گناه، انجام اعمال شایسته و خوب و پاک و آرام نگه داشتن ذهن برقرار است. عکاس رویترز از برگزاری آئین امسال در یکی از ثروتمندترین معابد بودائیان با نام “وات فراماکیا” در شمال بانکوک عکاسی کرده که در زیر می بینید:

منبع: فرادید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.