خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۱۲۰۰مخالف سوری سلاحشان را زمین گذاشتند

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، محمد خالد الهانوس، استاندار درعا اعلام کرد: بیشتر افراد مسلحی که سلاحهای خود را زمین گذاشتند و تسلیم شدند از ساکنان شهر ابطع بودند.
استاندار درعا تصریح کرد، همه آنهایی که داوطلبانه سلاحهای خود را زمین گذاشته اند به زودی شرایط بازگشت به زندگی عادی را پیدا خواهند کرد.
وی ادامه داد: ما امیدوار هستیم که در روزهای آینده توافقنامه های آتش بس جدید در چارچوب ترک مخاصمه ای که در عرصه ملی به اجرا گذاشته است، منعقد شود.
در مذاکراتی که منجر به خلع سلاح شبه نظامیان مخالف دولت در درعا شد یکی از مسئولان امنیتی و اطلاعاتی بلندپایه سوریه به نمایندگی از طرف دولت و سرهنگ یوفق ناصر به نمایندگی از طرف مخالفان مسلح شرکت کردند.
یکی از ساکنان شهر درعا خاطرنشان کرد، آنهایی که به خواست خود خلع سلاح شده اند آماده بازگشت به زندگی عادی می شوند. اگر یک نفر سلاح خود را زمین بگذارد هزاران نفر دیگر نیز مثل او عمل می کنند.
آمریکا و روسیه توافقنامه ای برای آتش بس در سوریه با حمایت سازمان ملل امضا کرده اند که از نیمه شب جمعه ۲۶ فوریه (۷ اسفند ۱۳۹۴) در این کشور به اجرا گذاشته شده است.
مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه اعلام کرد که آتش بس در مجموع رعایت می شود. در همین حال فرماندهی نظامی روسیه از وقوع ۹ مورد نقض آتش بس در سوریه خبر داد.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.