خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برائت از تکفیری‌ها امروز نیازمند آشنایی به زبان سایر کشورها است

به گزارش ادیان نیوز، آیت الله مکارم شیرازی در پیام خود به سومین همایش حوزه و عرصه بین الملل اظهارداشت: در زمان طاغوت نشریه‌ای غربی مطلبی با عنوان آفتاب نیمه شب فنلاند، اسلام را به خطر انداخت منتشر کرد که می‌خواستند اسلام را به چالش بکشند.
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه ما هم در آن زمان صحبت کردیم و گفتیم بزرگان ما جواب این شبهه را مدت‌ها پیش داده‌اند و شما خبر ندارید افزود: آفتاب نیمه شب فنلاند اسلام را به خطر نینداخته است.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه همه جا و در هر زمان اسلام کارایی دارد افزود: این موضوع نیاز به لوازمی دارد که یکی از آنها دانستن زبان‌های مختلف است. اسلام از ابتدا در کشورهایی نفوذ کرد که زبان‌های مختلف داشت مانند ایران و هندوستان و ترکیه با زبان‌های فارسی و ترکی و اردو که از ابتدا نشان می‌دهد در کشورهای مختلف حضور داشته و رسالت خود را شامل حال همه دنیا می‌دانسته است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از منطق اسلام بهترین راه تأثیر گذاری است اما باید در هر کشور به زبان همان کشور باشد گفت: اگر ما امر به معروف و نهی از منکر و گسترش اسلام را لازم می دانیم مقدمه‌ای برای آن لازم است اما این کار را واجب کفایی می دانیم و نه واجب عینی زیرا عده‌ای باید به زبان‌های دیگر در دنیا آگاه باشند و رسالت را انجام دهند.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه فرهنگ اسلام فرهنگی غنی و بسیار پیشرفته است تصریح کرد: دنیای فعلی از مسئله مادی گرایی خسته شده و رو به سوی معنویت می‌رود و فرهنگی غنی‌تر از اسلام و اهل بیت(ع) پیدا نمی‌کند، خواستار اطلاعات در این زمینه هستند که باید از این فرصت استفاده کرد.
استاد برجسته حوزه علمیه گفت: باید در زمینه مبارزه با تکفیری‌ها به جهان بگوییم اینها از ما نیستند و برای این کار نیاز به زبان‌های دیگر داریم، زمانی که بتوانیم با منطق این مطلب را ثابت کنیم مؤثر است.مرجع تقلید شیعیان خاطر نشان کرد: امروز در کشور ما همایش مهمی که گذاشته می‌شود افرادی از زبان‌های مختلف می‌آیند که نیاز به مترجم‌ها وجود دارد، وضعیت به گونه‌ای است که زبان دانستن از واضحات و واجبات است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته اگر کسی به زبان دیگر سخن می‌گفت همه تصور می‌کردند که از اسلام دور شده امام امروز اینگونه نیست گفت: امروز باید رشته زبان هم در حوزه علمیه تدریس شود و عده‌ای در آن تحصیل کرده تا بتوانیم اسلام را گسترش دهیم.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ابتدا باید به ادبیات کشورهای دیگر آگاهی داشته باشیم خاطر نشان کرد: ادیان و مذاهب مختلف نیز دارای ویژگی‌هایی است که باید از آنها آگاه بود، از سوی دیگر باید تاریخ آنها را بدانیم و متوجه باشیم که اسلام به آنها واردشده یا خیر.
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه باید مجموعه‌ای داشته باشیم که جغرافیای مذهبی جهان را نشان دهد تصریح کرد: اگر می‌خواهیم برای سایر کشورها کتاب ارسال کنیم باید بدانیم برای چه کشوری چه چیزی ارسال کرد.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.