خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نفوذ مقوله‌اى است که از جانب شیطان ودشمن صورت می‌گیرد

ادیان نیوز: مصلحى وزیر سابق اطلاعات در همایشی که به مناسبت حماسه نهم دی ماه در دانشگاه شیراز برگزار شده بود با بیان اینکه در این روز مردم ایران با بصیرت خود توطئه‌هاى دشمن را نقش بر آب کردند، خاطر نشان کرد: هرچند برخى خواص ومسئولین تحت تاثیر دشمن قرار گرفته بودند و دچار اشتباه محاسباتى شده بودند و امروز هم برخى دچار این اشتباه هستند، اما مردم ایران با بصیرت خود نقشه‌هاى دشمن را نقش بر آب کردند.
وى با اشاره به عدم موفقیت دشمن در نقشه هایش برای از بین بردن انقلاب اسلامی گفت: امام(ره) در سال ۴۲ فرمودند نهضتى که شروع کرده‌ایم با سه هدف بوده است؛ ایجاد حکومت اسلامى در ایران، بیدارى اسلامى در دنیا و، زمینه سازى براى ظهور امام زمان (عج).
وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه امروز در ایران جهت گیرى به سمت حکومت اسلامى است، اذعان داشت: هرچند نقشه‌ها ونفوذهایى از جانب دشمن صورت گرفت اما بیدارى اسلامى در دنیا اتفاق افتاده است.
مصلحى با اشاره به اینکه هدف سوم امام(ره) هم اتفاق افتاده است، تصریح کرد: پیام انقلاب این روزها دارد دنیا را متحول می‌کند و اسلام‌هراسى دشمن، راه به جایى نمی‌برد و پیام مقام معظم رهبرى در دنیا اثر گزارى خود را انجام داده است.
وى با بیان اینکه اگر بررسى کنید مشخص می‌شود که تنها ۳۰ درصد از پیشرفت‌هاى علمى غرب واقعا پیشرفت است و۸۰ درصد آن تکرار است، خاطر نشان کرد: غربى‌ها می‌گویند زمانى که به کشورهاى اسلامى می رفتیم برای مستعمره کردن آن‌ها، سرمایه‌هاى بسیارى را از زیرمین خانه‌های مردم با قیمت ارزان به دست مى‌آوردیم که این سرمایه‌ها کتاب‌هاى دانشمندان اسلامى بود.
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به جریان نفوذ تصریح کرد: نفوذ مقوله‌اى است که از جانب شیطان ودشمن صورت می‌گیرد که خود شامل نفوذ موردى و نفوذ جریانی است.
مصلحى با بیان اینکه نفوذ موردى خود داراى انواع مختلفى است، افزود: ترور فیزیکى و ترور شخصیتى دو نوع از نفوذ موردى است. ترور شخصیتى به صورتى است که دشمن براى انحراف در اهداف ناب اتقلاب افراد را دچار التقاط می‌کند .
وى با اشاره به دوران مسئولیت خود در وزارت اطلاعات، اذعان داشت: زمانى که من وزیر بودم گفتم بروید در زمینه انجمن حجتیه تحقیق کنید. عده‌اى تحقیق کردند و روى سایت‌ها قرار دادند، اما برخى افراد که مسئول هم بودند میلیاردها هزینه کردند تا آن را از روى سایت‌ها بردارند چرا که به ضرر آن‌ها بود.
وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه در ترور شخصیتی، شخصیت‌هاى ناب را دچار انحراف والتقاط می‌کنند، خاطر نشان کرد: در نفوذ موردى افراد سعى می‌کنند به قدرت برسند. به طور مثال در دستگاه اطلاعاتى منابع نیروهاى اطلاعاتى حکم ناموس فرد را دارد. اما در موساد تمام این خط قرمزها را زیر پا می‌گذارند و سعى می‌کنند مدارکى را از فرد جمع کنند تا اورا مجبور به همکارى کنند.
مصلحى با اشاره به نفوذ جریانى، افزود: در نفوذ جریانى گروه‌هایى سعى می‌کنند از حزب‌ها وجنودها براى پیشبرد اهداف خود استفاده کنند. از حزب‌ها در جهت کارهاى فکرى واز جنود براى عملیات‌ها استفاده می‌کنند.
وى با بیان اینکه انگلیس دو استراتژی مهم در استفاده از خواص در جهت کارهاى فکرى دارد، خاطر نشان کرد: در فتنه ۸۸ سفارت انگلیس ۵۰ نیروى انگلیسى داشت. اما ۲۰۰ نیروى ایرانى که در کل کشور پراکنده بودند و به سراغ خواص می‌رفتند تا آن‌ها را منحرف کنند.
وزیر سابق اطلاعا ت با اشاره به اینکه یکى از برنامه‌هاى نفوذ این است که خواص را دچار اشتباه کنند، تصریح کرد: یکى دیگر از استراتژى‌هاى انگلیس استفاده از ارازل و اوباش بود. در زمان فتنه یکى از افرادى که به مسئولین هم نزدیک بود ۲۰ میلیون تومان به یکى از ارازل و اوباش داده بود برای پیشبرد اهدافشان. همچنین افرادى که در ستادهاى سران فتنه بودند سر از انگلیس وامریکا در آوردند.
مصلحى با بیا اینکه در سال ۸۸ اتفاقاتى در فضاى مجازى به راه افتاد که در راستاى فتنه انجام می‌شد، اذعان داشت: با مشاهده این اتفاق ما گروهى را تشکیل دادیم متشکل از بچه هاى حزب‌الهى ومتخصص تا در مقابل این جریان فتنه در فضاى مجازى جریانى را به وجود آورند و با این کار توانستیم نقشه دشمن را نقش بر آب کنیم.
وى با اشاره به اینکه ما نباید خودمان را دست کم بگیریم، افزود: عده اى در داخل کشور می‌گویند امریکا کدخداى دنیاست و نمی‌خواهند پیشرفت‌هاى علمى ایران را نشان دهند. اما حقیقت این است که ایران به پیشرفت‌هاى علمى خوبى دست یافته است. برخى مسئولین محرم اسرار نیستند به همین دلیل نباید به آن‌ها اسم افراد علمى را گفت چرا که دشمن به دنبال از بین بردن افراد علمى ایران است.
وزیر سابق اطلاعات بابیان اینکه فتنه از قبل طراحى شده بود، خاطر نشان کرد: عده‌اى فکر می‌کنند اسمى از آن‌ها در فتنه نیست اما اشتباه فکر می‌کنند. چرا که ما از تمام پشت پرده‌هاى فتنه اطلاع داریم وافراد را شناسایى کرده‌ایم.
مصلحى در ادامه با اشاره به جریانات نفوذ، تصریح کرد: در جریان نفوذ  اقداماتی انجام می‌شود که یکی از این اقدامات تهدید وایجاد ترس است، به طور مثال در برجام برای همراه کردن افراد با خود در آن‌ها رعب و وحشت ایجاد می‌کردند ویا در مذاکرات آمریکا مدام می‌گفت گزینه‌ نظامی روی میز است تا بتواند با ایجاد ترس به اهداف خود برسد.
وی با بیان اینکه برخی امروزه حتی در جلسات سطح بالامی‌گویند چرا ما از بشاراسد حمایت می‌کنیم؟، اذعان داشت: این افراد معتقدند که امریکا به عنوان کدخدای جهان هرکاری دوست داشته باشد انجام می‌دهد، ما در پاسخ به این افراد می‌گوییم؛ بیداری اسلامی وقتی در دنیا شکل گرفت امریکا وهمراهانش چون پیش بینی نکرده بودند نگران شدند اما تصمیم گرفتند از این موقعیت استفاده کنند ومقاومت را از بین ببرند که البته ابتدا از بشاراسد شروع کردند و در ادامه به دنبال اهداف بزرگتر که ایران است هستند. ایران اسلامی اجازه نمی‌دهد موفق شوند همان‌طور که تا امروز اجازه نداده است.
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه تمام اتفاقاتی که در مذاکرات توسط غربی‌ها صورت می‌گیرد از پیش طراحی شده است، افزود: به طور مثال در مذاکرات ژنو همه منتظر بودند تا توافق‌نامه امضا شود اما در لحظه آخر گفتند نمی‌شود چون فرانسه بازی را به هم زده است. فرانسه بعدا متوجه شد به ضرر او است به همین دلیل اولین گروهی بودند که برای تجارت به ایران آمدند اما امریکا برای ضربه زدن به فرانسه به اسم داعش در فرانسه ترور انجام داد.
مصلحی با بیان اینکه دومین اقداماتی که در جریان نفوذ انجام می‌شود وعده دروغ دادن است، تصریح کرد: به طور مثال در جریان برجام واقدامات امریکا در جهت ممنوعیت ویزا اقایان گفتند ما با امریکا در ارتباط هستیم  و مشکلی نیست، چه جور مشکلی نیست؟ دیگر قرار است چه اتفاقی صورت بگیرد که مشکل ایجاد شود؟ تا چه زمانی می‌خواهند این‌گونه حرف‌ها را به مردم بزنند؟
وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی، افزود: من از پشت پرده‌ها خبر دارم ومی‌دانم که تنها۲۰ درصد مشکلات اقتصادی از تحریمات است اما ۸۰ درصد آن هیچ ربطی به تحریم‌ها ندارد، چرا نقدینگی کشور را خرج وارداتی می‌کنند که به ضرر کشور است ودر تولیدات داخلی استفاده نمی‌کنند.
وزیر سابق اطلاعات در ادامه بیان داشت: کار به جایی رسیده است که در تهران جشنواره لباس ترکیه‌ای می‌گذارند، در کشوری که خود صنعت نساجی دارد وحتی ترکیه خیلی از مدل‌های لباس خود را از ایران می‌گیرد.
مصلحی با بیان اینکه اقدامات دیگر جریان نفوذ ایجاد غفلت از امداد‌های الهی است، خاطر نشان کرد: زمانی که پوتین به ایران آمد و با مقام معظم رهبری دیدار کرد تمام محاسبات امریکا و همراهانش را بهم ریخت. این نشان می‌دهد که اگر خدا بخواهد محاسبات دشمن بهم می‌ریزد.
وی به دلیل به پایان رسیدن زمان سخنرانی دیگر اقداماتی را که در جریانات نفوذ انجام می‌دهند را به صورت تیتر وار اینچنین بیان کرد: مشغول کردن افراد به خیال بافی، زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست، شایعه سازی ودروغ، القا یاس ونا امیدی، خیر خواه نشان دادن دشمن، تحریف سخن حق و ارائه تفسیر باطل از آن، تغییر خطوط قرمز وقبح زدایی همان‌طور که دارند القا می‌کنند ما با امریکا دشمن نیستیم بلکه قهر هستیم ویک روز آشتی می‌کنیم. 
منبع: دانشجو
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.