خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دشمنان از افراد شهادت‌طلب می‌ترسند

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله  مکارم شیرازی، عصر امروز در دیدار با خانواده شهیدان امینی، با بیان اینکه تشکیل نظام جمهوری اسلامی برای تمام دنیا تازگی داشت، گفتند: اینکه گروهی پیدا شود که با وجود حمایت تمامی دنیا از صدام، ایستادگی کرده و تسلیم نشود برای آنها چیز تازه‌ای بود.
ایشان بیان کردند: شهادت مسئله بود که دنیا با آن آشنا نبود و با این موضوع که عده‌ای افتخار کنند که شهید می‌شوند و فامیل و بستگان با افتخار از شهادت او حرف بزنند، آنها با این فرهنگ غریب بودند و به همین دلیل نتوانستند جلوی مردم ایران را بگیرند.
معظم له با اشاره به خاطره‌ای از درخواست یک جوان گفتند: روزی جوانی از من خواست که دعا کنم که شهید شود و می‌گفت شهادت در جوانی ارزش دارد و من می‌خواهم در این سن شهید شوم.
ایشان با بیان اینکه فرهنگ شهادت سابقه‌ای ۱۴۰۰ساله دارد، ابراز داشتند: از ۱۴۰۰ سال پیش و از زمان جنگ‌های صدر اسلام فرهنگ شهادت وجود داشته است و ما این میراث ۱۴۰۰ ساله را گذشتگان خود دریافت کرده‌ایم و مسئله‌ای نیست که ما مبتکر آن باشیم.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت نقطه قوت انقلاب بوده و باید گرامی داشته شود اذعان داشتند: تکریم خانواده شهدا، نام‌گذاری مراکز مهم به نام شهدا و برنامه‌های دیگر موجب می‌شود که جوانان ما که جنگ را ندیده‌اند با فرهنگ شهادت آشنا شوند.
ایشان بیان کردند: احترام به خانواده شهدا و همچنین جانبازان و ایثارگران شکرانه‌ای بر گذشتگانی که اکنون بر سر سفره آنها نشسته‌ایم است و ۳۷ سال آبرومندانه زندگی می‌کنیم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نباید تصور شود که ارزش‌های اسلامی تنها برای آخرت است، گفتند: ما اگر بخواهیم در آرامش در این مملکت زندگی کنیم نیاز داریم که فرهنگ شهادت و ارزش‌های اسلامی زنده باشد و کمرنگ شدن این فرهنگ‌ها موجب می‌شود که در آینده کسی را نداشته باشیم که در مقابل دشمنان بایستد.
ایشان با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت اسلحه‌ای است که دشمنان از آن محرومند افزودند: دشمنان ما از افراد شهادت طلب می‌ترسند که جرات نمی‌کنند به کشور ما تعرضی کنند.
معظم له تصریح کردند: اگر ما به وظیفه خود در برابر خانواده شهدا عمل کنیم در آینده همواره کسانی را خواهیم داشت که در صحنه باشند.
ایشان با اشاره به اینکه  فرهنگ شهادت از کشور ما صادر شده است، گفتند: امروز گروه‌های بسیاری در عراق و لبنان وجود دارند که دارای فرهنگ شهادت هستند و توانسته‌اند در مقابل دشمنان بایستند و آنها را شکست دهند.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.