خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تحرکات جدید نتانیاهو برای محدود کردن دامنه فعالیت مخالفان خود

به گزارش ادیان نیوز، «بنیامین نتانیاهو» قصد دارد از لایحه پیشنهادی «یواف کیش» نماینده کنست (پارلمان) از حزب لیکود حمایت کند؛ لایحه‌ای که سازمان‌های سیاسی را از دریافت کمک مالی در طول رقابت‌های انتخاباتی منع می‌کند.
به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، این لایحه سازمان‌هایی چون V15 را هدف قرار می‌دهد که در انتخابات دوره‌های قبل علیه نتانیاهو و حزب لیکود فعالیت کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، سازمان V15 بیشتر از سوی سازمان‌هایی در آمریکا و اروپا حمایت مالی می‌شود که هدفش این است تا نتانیاهو را از کرسی نخست‌وزیری کنار گذارد و به جای آن یک ائتلاف چپگرا روی کار بیاید.
هدف این لایحه جلوگیری از فعالیت‌های سازمان‌های سیاسی در طول رقابت‌های انتخاباتی است. سازمان‌هایی که نظرسنجی انجام می‌دهند و در اینترنت و رسانه‌های تبلیغات منتشر می‌کنند، بعد از تصویب این لایحه نمی‌توانند هر ماه بیش از ۲۰ هزار شِکِل (واحد پول اسرائیل) دریافت کنند.
در واکنش به اخبار منتشر شده درباره این لایحه بود که سازمان V15 اعلام کرد: «اسرائیل بزرگتر و بهتر از نتانیاهوست. ما جنبشی هستیم که صدها هزار اسرائیلی عضو آن است آنهم اسرائیلی‌هایی که می‌خواهند اسرائیل یک رهبر شایسته داشته باشد».
این سازمان در ادامه اعلام کرد: «اسرائیل ترکیه نیست و اجازه نمی‌دهیم نتانیاهو مانند “رجب طیب اردوغان” رئیس‌جمهور ترکیه عمل کند و مانع حق اعتراض علیه بدترین کابینه در تاریخ اسرائیل شود».
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.