خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هدف تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی جلوگیری از تشکیل امت واحده است

به گزارش ادیان نیوز، ‌حسن رحیم پور ازغدی  در اختتامیه سومین همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی در محل تالار شهر مشهد با اشاره به اینکه جریانی به نام اهل سنت در شاخه اسلام امریکایی جریان اسلام تفکیری را گسترش می دهند بیان کرد: در حال حاضر جریان های تفکیری وهابی به سر دوراهی هستند که هدفشان جنگیدن با اسلام و انقلاب ایران باشد یا به فکر تشکیل خلافت اسلامی سنی باشند.
وی افزود: تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی به ظاهر علیه یکدیگر هستند که یکی به دفاع از زوجات پیامبر و صحابه پیامبر برمی خیزد و دیگری شعار اهل بیت می دهد اما در واقع هر دو کارکرد سیاسی و اجتماعی و در یک راستا را دارند و نتیجه هر دو پیشگیری از امت واحده اسلامی است.
عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: جریان سنی گرای تکفیری تحت عنوان اهل حدیث شکل گرفته است که همچون اخباریون افراطی شیعه احادیثی را روایت می کنند که سند آن‌ها بسیار ضعیف است و معتقدند که نباید به سند اخبار و روایات توجه کرد.
وی بیان کرد: این دو گروه بر طبق ظاهر احادیث و آیات حکم و فتوا می دهند و معتقدند که نباید راجع به عقاید فکر و تحلیل کرد و عقل را در فهم آیات دخالت نمی‌دهند.
رحیم پور ازغدی یکی از مهمترین عقاید تکفیری را در حوزه خداشناسی صلب حجیت عقل در فهم آیات و روایات دانست و گفت: برخی از فتواهای این گروه ها با عقل و قرآن سازگار نیست و در آیاتی همچون «ید الله» و «کرسی الله» تعبیر به داشتن دست و پا و صندلی برای خدا می کنند اما برای آیاتی همچون «لیس کمثله شیء» پاسخی ندارند.
وی با اشاره به اینکه تکفیری ها معتقدند که انبیاء معصوم نیستند و پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت کافر بوده و گناه کبیره می کرده است، ادامه داد: اگر عصمت نبی زیر سوال برود توحید هم زیر سوال می رود چرا که مردم خواهند گفت خدا برای هدایت ما کسی را فرستاده است که اهل ارتکاب گناه است.
عضو شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: تسنن آمریکایی اصحاب پیامبر را کاتب وحی معرفی کرده و معاویه و یزید را معصوم می دانند اما پیامبر را کافر و مرتکب گناه کبیره اما این دیدگاه در اهل سنت نیز وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه تشیع انگلیسی نیز از طرف دیگر اهل بیت را از پیامبر و قرآن بالاتر می داند، ادامه داد: انشعابات شیعه اهل بیت را خدا و خود را پیامبران اهل بیت می دانند که با این اقدام به دنبال ایجاد فتنه و تخریب عقاید مردم بودند.
رحیم پور ازغدی با بیان اینکه اهل سنت اهل بیت را معصوم نمی دانند اما دشمن اهل بیت نیز نیستند، خاطرنشان کرد: مکتب وهابیت و افراطی ها اسلام بنی امیه را ترویج می کنند و روششان نیز خوارج‌گونه است.
وی افزود: جریان های تکفیری اهل سنت خلفای صدر اسلام را سه خلیفه اول می دانند در حالی که بزرگان اهل سنت در آن زمان با بنی امیه و بنی عباس در دفاع از حقوق اهل بیت درگیر بودند.
عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار کرد: آمریکا و انگلیس در ۱۰۰ سال اخیر در جهان اسلام نفوذ فرهنگی پیدا کردند و در میان حتی بخشی از روحانیان شیعه و سنی افکاری که منافع کفر و استکبار و صهیونیسم را تامین می‌کرد را ترویج کردند که همان اسلام آمریکایی است.
وی افزود: قرار گرفتن جریان‌های نواندیش دینی در مقابل روحانیت و حوزه تفکر اسلام منهای سیاست و حکومت را تبلیغ می‌کند که امام راحل در منشور روحانیت به این نکته اشاره کرده‌اند.
منبع: مهر 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.