خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استقبال مردم اسکاتلند از “روز درهای باز”، در مسجدالرضوان

 به گزارش ادیان نیوز، به نقل از themonitor.com ؛ برگزاری روز درهای باز در مسجد الرضوان در شهر ادینبورگ در اسکاتلند منجر به تجمع جمعیت زیادی در این مرکز اسلامی شده و مردم اسکاتلند برای بازدید از مسجد و تماشای نمازهای پنج گانه مسلمانان در این مسجد گردهم آمدند.
در این مراسم، پوسترهایی بر دیوارهای مسجد نصب شده بود که اطلاعاتی درباره اصول و فروع دین اسلام، حضرت محمد (ص)، حکمت در اسلام، نمازهای پنجگانه و جایگاه زنان در اسلام ارائه شده بود. به علاوه جایگاهی برای حضور شرکت کنندگان و استفاده از حجاب‌های اسلامی و پوشش مذهبی تبعیه شده بود.
امام جماعت و رهبر معنوی این مسجد در این مراسم گفت: این فستیوال اسلامی به هدف ایجاد ارتباط با پیروان دیگر ادیان و باورهای مذهبی برگزار شده است. ما قصد داشتیم اسلام و اعتقادات اسلامی را به غیرمسلمانان معرفی کنیم. از نظر ما غیرمسلمانان و سایر مردم این سرزمین برادران انسانی ما هستند.
مردم از این فرصت برای آشنایی با اسلام استفاده کنند
او در ادامه سخنانش گفت: این قطعا برای جامعه اسلامی بسیار مهم است و ما از مردم می‌خواهیم که با فکر باز با این مسئله روبرو شده تا گفتمان آزادی برگزار شود. این فرصتی برای همه ماست. مردم و غیرمسلمانان می‌توانند از مساجد بازدید کرده و به این ترتیب ما اعتقاداتمان را به آن‌ها معرفی می‌کنیم و آن‌ها می‌توانند از این فرصت برای یادگیری درباره اسلام استفاده کنند.
والری تریوینو، یکی از جوانان عضو جامعه اسلامی که در برگزاری این نشست همکاری کرده معتقد است که یکی از اهداف اصلی برگزاری این مراسم مبارزه با اسلام‌هراسی بوده و می‌گوید: هدف ما این بود که مردم ما را بشناسند، ما می‌خواهیم که با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و ما را درک کنند و بدانند که مسلمانان تروریست نبوده بلکه مانند سایر اعضای جامعه هستند. گاهی اوقات ما می‌ترسیم از اینکه آغوشمان را به روی مردم بگشاییم و همین سبب می‌شود که آن‌ها شناختی از ما نداشته باشند.

دیدگاه غیرمسلمانان شرکت کننده در مراسم
یک جوان اسکاتلندی ۲۵ ساله که از طریق همکلاسی‌هایش از این مراسم مطلع شده و به همراه خواهرش به مسجد آمده می‌گوید: با حضور در این مراسم متوجه شدم که چه تصورات و باورهای غلطی درباره اسلام در میان مردم وجود دارد و آگاهی مردم و گفتگو می‌تواند درک حقیقت را آسان‌تر سازد.
دختر جوانی که پیش از این از اسلام به خاطر حجاب و سرکوب زنان می‌ترسیده می‌گوید: آنچه در خبرها درباره اسلام می‌شنویم بسیار متفاوت از حقیقت است؛ خصوصا از دیدگاه زنانه می‌گویم. همیشه در خبرها می‌بینیم که اسلام دین سرکوب کننده زنان است اما آنچه امروز اینجا دیدیم فضای بسیار متفاوتی بود و هیچ ارتباطی به اخبار رسانه‌ها نداشت.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.