خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تلاش مذبوحانه مجری مسیحی برای اختلاف‌افکنی بین مسلمانان

به گزارش ادیان نیوز، دشمنان اسلام هیچ‌گاه وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را برنتافته و با طرح‌ریزی انواع توطئه‌ها در صدد بر هم زدن وحدت صفوف مسلمین اقدام کرده‌اند.
رسانه‌های وابسته به فرقه مسیحیت تبشیری و صهیونیستی نیز در این ارتباط فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند و می‌توان نتیجه گرفت که بر هم زدن یگانگی مسلمانان مسأله‌ای راهبردی برای اردوگاه صلیبی است.
“رضا صفا” مؤسس و مجری شبکه ماهواره‌ای نجات که توهین‌های متعددی علیه اسلام و مسلمانان می‌کند، در یکی از برنامه‌های خود ادعا کرد وقتی شیعیان ناراحت هستند، اهل سنت شادی می‌کنند.
حتما هر فرد مطلع و بصیری قبل از آنکه به صحت و سقم این ادعا بپردازد،‌ با مراجعه به وجدان خود و واقعیت‌های جاری جامه اسلامی در می‌یابد که صحبت‌های مجری شبکه صهیونیستی، در حقیقت محلی از اِعراب ندارد.
اما برای روشن شدن اذهان عمومی تنها به سوگواری اهل سنت در عزاداری ماه محرم اشاره می‌شود که نمونه بارزی از وحدت امت اسلامی است و همه ساله نقشه دشمنان یکپارچگی مسلمانان را نقش بر آب می‌کند.
حتی اگر “رضا صفا” و دیگر جیره‌خواران فرقه صهیونیسم بین‌الملل به سوگواری و پیاده‌روی هر ساله مسیحیان راستین در ایام محرم و صفر نیز نگاهی داشته باشند، خواهند فهمید که علاوه بر اهل سنت، مسیحیان نیز شیفته و دل‌باخته اهل بیت(علیهم السلام) هستند.
بر اساس این گزارش، بنا بر گواهی نخستین اسناد مکتوب عاشورا، عزاداری اهل سنت و شیعیان هم‌زمان و پس از حادثه عاشورا به وقوع پیوست. طبری داستان عبور خاندان امام حسین(ع) توسط لشکریان یزید از مسیر قتلگاه را یادآور شده و ذکر مصیبت امام حسین(ع) توسط حضرت زینب (س) را آورده است.
علاوه بر این اهل سنت به طور عموم از شهادت امام حسین(ع) و یارانش اظهار اندوه و حزن کرده و در عمل هم از فجایع کربلا اظهار نفرت و انزجار نموده‌اند و متون تاریخی نیز به بازگوی این ابراز علاقه‌ها پرداخته‌اند.
به گواهی اهل سنت، عزاداری برای سیدالشهدا(ع) سابقه‌ای به درازای تاریخ اسلام دارد و به حیات پیامبر و سیره آن بزرگوار برمی‌گردد. بنا به عقیده اهل تسنن آن حضرت نخستین فردی بود که از شهادت فرزندش امام حسین(ع) خبر داد و برای مظلومیت ایشان اشک ریخت .
“محمدبن ادریس شافعی”، امام مذهب شافعیه اهل سنت علاوه بر یک قصیده بلند که در سوگ امام حسین(ع) سروده، قصیده دیگری نیز در عزاداری آن حضرت دارد که تنها یک بیت آن باقی مانده است.
منابع اهل سنت افزون بر سوگواری‌های متعدد پیامبر(ص) برای امام حسین(ع، در خصوص یکی از امانت‌های پیامبر نزد همسر بزرگوارش ام سلمه نقل کرده‌اند. “ترمذی” یکی از صحاح‌نویسان معروف اهل سنت می‌نویسد، سلمی گفت: “خدمت ام سلمه رسیدم و او گریه می‌کرد، از ام سلمه پرسیدم: چرا گریه می‌کنی؟ او در پاسخم گفت: رسول خدا را دیدم (در خواب) سر و صورت و محاسن آن حضرت پر از خاک بود. عرض کردم: ای رسول خدا شما را چه شده است؟ حضرت فرمود: همین حالا شاهد کشته شدن حسینم بودم.”
باید افزود مهم ترین دانشمند اسلامی که روایات متعدد انقلاب عظیم کربلا را از یکی از گزارش‌گران معروف به نام “لوط بن یحیی” -معروف به ابومخنف ازدی- نقل کرده و تا میزان تحسین‌برانگیزی رعایت امانت و صداقت را نموده، “محمد بن جریر الطبری” است.
وی تنها به نقل رویدادهای حادثه کربلا از زبان ابومخنف اکتفا نمی‌کند، بلکه به داستان اسارت اهل بیت(علیهم السلام) و رویدادهای کوفه و عزاداری مردم در مجالس عبیدالله زیاد و سپس شام پرداخته و از تداوم کینه‌جویی و جسارت یزید بن معاویه به سر بریده امام حسین(ع) و تنفر برخی از اطرافیان و سوگواری عده‌ای از مردم شام و همدردی آنان با اهل بیت(علیهم السلام)خبر می‌دهد.
 خاطرنشان می‌کند، مسیری را که طبری در اهتمام به کتابت و احیای روایت انقلاب حسینی گشود، توسط مورخان پس از وی ادامه یافت و در قرن ششم شعبه جدیدی در تاریخ اسلام تحت عنوان “مقتل‌نگاری” به وجود آمد و برخی دانشمندان اهل سنت به گونه مستقل بدین مهم پرداختند.
از جمله این گروه می‌توان به “ابوالمؤید خوارزمی” اشاره کرد. او اثر ارزشمندی در رخداد عاشورا پدید آورد که به نام “مقتل خوارزمی” شهرت یافته و مورد اعتماد عالمان عامه و خاصه است.
گفتنی است ارادت اهل سنت به اهل بیت عصمت و طهارت آن قدر ریشه‌ای و عمیق است که داوطلبانه عازم نبرد با تکفیری‌ها می‌شوند و در این راه چندین شهید نیز تقدیم کرده‌اند.
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.