خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تایمز: ریشۀ اسلام گرایی باید خشکانده شود

به گزارش ادیان نیوز، “مجید فواز” در مقاله ای که روزنامۀ تایمز آن رامنتشر کرد، نوشت: ما نیازمندِ خشکاندنِ اسلام گرایی از ریشه های آن هستیم.
وی با بیان اینکه ” فضای سیاسی حاکم بر جامعه، بازتاب دهندۀ ایدئولوژی سازمان القاعده است”، افزود: پلیس و نیروهای امنیتی، نقش خود را ایفا می کنند، اما ما باید جلوی تندروی را بگیریم.
فوازبا تلاش ضمنی برای ربط دادن فعالیت های تروریستی به مسلمانان، درادامه مقاله خاطر نشان کرد: ابومصعب السوری، که در لندن می زیست، در کتابی تحت عنوان “فراخوان برای ایجاد دولت اسلامی جهانی”، علاقه اش به جنگ داخلی میان مسلمانان و غیرمسلمانان را نشان داد.
نویسنده روزنامه تایمز تاکید کرد: مسلمانان در غرب، اقلیت هستند، به همین دلیل “عناصر جهادی” می خواهند جامعه جهانی تا بیشترین حد ممکن از آنان خشمگین شود تا جایی که همگان، فقط آنان را مسلمان بدانند.
وی با بیان اینکه سازمان های اطلاعات اروپا به صورت پیگیر در تلاش برای تامین امنیت شهروندان خود هستند، احتمال داد که اروپا در معرض حملات دیگری قرار گیرد.
فواز افزود: در انگلیس نیروهای امنیتی تلاش می کنند از بروز حملات چندگانه جلوگیری کنند، و در صورت حملات تروریستی به انگلیس، بی شک این موضوع بر تصمیم گیری های سیاسی تاثیرخواهد گذاشت و لندن علیه پذیرش پناه جویان موضع گیری خواهد کرد.
نویسنده روزنامه انگلیسی تایمز در ادامه ادعا کرد که جهان به مسلمانان و غیرمسلمانان تقسیم نمی شود، بلکه به کسانی تقسیم می شود که می توانند در جوامع باز زندگی کنند و افرادی که فقط قادر به زندگی در جوامع بسته هستند.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.