خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نخستین مسجد دو مناره ای در آمریکا افتتاح می شود

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از شبکه خبری «المصریون»، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دوم آوریل نخستین مسجد با دو مناره را در ایالت متحده آمریکا افتتاح می کند. اردوغان قرار است (۲۹ مارس) به واشنگتن سفر کند.
این دو مناره بر اساس معماری دوره عثمانی قرن شانزدهم ساخته شده است و اولین مسجدی در آمریکاست که دو مناره دارد.منابعی در ریاست امور دینی ترکیه که بر ساخت مسجد با همکاری وقف دیانت نظارت دارند، گفتند: این مسجد نزدیک واشنگتن واقع شده است.
هدف از ساخت این مسجد، آگاهی دادن به جامعه درباره منابع اساسی دین اسلام است. این مسجد یک هزار و ۸۷۹ متر مربع مساحت دارد و برای سه هزار نمازگزار ظرفیت دارد و دارای یک کتابخانه اسلامی، دو سالن پذیرایی و کنفرانس است.
این مسجد همچنین اتاق های فرهنگی و دینی دارد و طبقه زیرین مسجد دارای موزه و آثار اسلامی است که ۳۰۰ متر مربع مساحت دارد. این مسجد به مانند منبعی برای مسلمانان آمریکا به شمار خواهد رفت و اقلیت های اسلامی برای نشان دادن روابط اجتماعی مسلمانان و این که دین اسلام، دین تسامح است، عقاید خود را ابراز می کنند.
اردوغان برای شرکت در نشست امنیت هسته ای که ۳۱ مارس و یکم آوریل با حضور روسای کشورهای مختلف و نمایندگان سازمان بین المللی در آمریکا برگزار می شود، این مسجد را افتتاح می کند.
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.