خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راز روشنگری و صراحت این روزهای رهبر انقلاب

به گزارش ادیان نیوز، نشریه خط حزب‌الله در جدیدترین شماره خود در سرمقاله‌ای به راز روشنگری‌های این روزهای رهبر معظم انقلاب پرداخته است که در ادامه آن را می‌خوانید:
هشدارها و تذکرات رهبر انقلاب اسلامی برای حفظ انقلاب اسلامی در چند ماه اخیر خواب را از چشم انسان می‌رباید.
«ما مواجهیم با یک حمله‌ همه‌جانبه‌ فرهنگی و اعتقادی و سیاسیِ اعلام نشده؛ یعنی شما حالا که من دارم می‌گویم، قاعدتاً از من قبول می‌کنید لکن اطّلاع ندارید از آنچه دارد اتّفاق می‌افتد؛ بنده اطّلاع دارم.۹۴/۷/۱۳»، «غالباً عموم مردم یا حتّی خیلی از خواص مطّلع نمی‌شوند ما مطّلع می‌شویم. من از روی اطّلاع دارم عرض می‌کنم که برنامه‌ نفوذ در کشور یک برنامه‌ جدّی استکبار است۹۴/۱۲/۲۰» و «کسانی که در مسائل گوناگون دسترسی به اطّلاعات دارند، خوب می‌دانند که چه دامی برای کشور گسترده‌اند یا می‌خواهند بگسترانند برای نفوذ کردن در حصن و حصار اراده و فکر و تصمیم ملّت ایران، با انحاء مختلفِ تدابیر و سیاست‌ها و توطئه‌ها؛ این الان در جریان است.۹۴/۱۰/۱۴» «دشمنی که شب و روز نمی‌شناسد برای رسیدن به هدفش۹۴/۶/۱۲» از روش‌های مختلفی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده می‌کند. «سه ابزار اساسی این روزها»ی او «تبلیغ ایران‌هراسی، تحریم و نفوذ است.۹۵/۱/۱» درباره ایران‌هراسی، بیانات و راه‌حل‌ها و اقدامات گوناگونی از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است(به عنوان نمونه دیدار خبرگان اسفند ۹۳ را ببینید) که دو نامه به جوانان غربی در دو سال اخیر، نمونه‌های مرتبط با آن به حساب می‌آیند.راه‌حل تحریم را نیز باید در اقتصاد درونزا و مقاومتی جستجو کرد. صحبت درباره این دو، مجالی دیگر می‌طلبد ولی نفوذ که «خیلی مسئله‌ی عجیب و خیلی مسئله‌ی مهمّی است.» موضوع محوری این یادداشت است. پروژه نفوذ که سومین ابزار اساسی دشمن است درواقع یک «جنگ نرمِ پیچیده برنامه‌ریزی شده، گسترده و همه‌جانبه نظامِ سلطه با جمهوری اسلامی است که مهم‌ترین هدفش تغییر باورهای مردم است. ۹۴/۷/۱۴»
وظیفه چیست؟
وقتی دشمن به دنبال تغییر باور است؛ یعنی می‌خواهد نظام معرفتی مردم را برهم بزند تا عقب‌نشینی از اصول به راحتی صورت بگیرد.
اگر دشمن در عملیات نفوذ موفق شود، نتیجه‌اش شاکله‌ای از نظام جمهوری اسلامی است که در آن روح انقلاب اسلامی و اصول انقلاب دیگر وجود نخواهد داشت.
«هدف اصلی از این جنگ نرمِ فکرشده و حساب‌شده، استحاله‌ی جمهوری اسلامی ایران و تغییر باطن و سیرت، با حفظ صورت و ظاهر آن است.۹۴/۷/۱۴» رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اسفندماه اعضای مجلس خبرگان به ده راه نفوذ دشمن اشاره کردند و حدود دو هفته پیش بود که در حرم رضوی نیز از یکی از سیاست‌های امریکا در چارچوب «پروژه نفوذ» پرده برداشتند. «در این مقطع زمانی، سیاستهای آمریکا اقتضا میکند که یک تفکری تزریق بشود در میان ملّت ما… که وانمود کنند ملّت ایران بر سر یک دوراهی قرار دارد و چاره‌ای ندارد جز اینکه یکی از این دو راه را انتخاب کند. آن دوراهی عبارت است از اینکه یا باید با آمریکا کنار بیایند، یا باید به‌طور دائم فشارهای آمریکا و مشکلات ناشی از آن را تحمّل کنند… و کنار آمدن با او به‌معنای صرف‌نظر کردن از برخی از چیزهایی است که انسان بر آنها پای میفشرد.۹۵/۱/۱» یا اینکه آن‌ها تلاش می‌کنند ذهنیت مردم ایران را نسبت به خاندان پهلوی تغییر دهند تا آن «گذشته زشت و پلید و سیاه به گذشته‌ای درخشان و زیبا تغییر یابد. آنها می‌خواهند با تغییر باور به گذشته، نتیجه بگیرند که لزومی به وقوع انقلاب اسلامی برای از بین بردن آن گذشته، وجود نداشته است.۹۴/۷/۱۴» در پروژه نفوذ، «تغییر انگیزه‌ها، شعارها، معارف انقلابی و اهداف بزرگ ۹۴/۷/۱۴» در دستور کار است. مقابله با تلاش دشمن برای انحراف اذهان، احتیاج دارد به روشنگری. «در این زمینه روشنگری لازم است؛ روشنگریِ بدون اتّهام، بدون تهمت زدن، بدون مصداق معیّن کردن، امّا روشنگری اذهان مردم؛ چیز لازمی است. ببینید، یکی از آن چیزهایی که قرآن کریم خطاب به مخالفین [میگوید] و بر آنها ایراد میگیرد این است: لِمَ تَلبِسونَ الحَقَّ بِالباطِلِ وَ تَکتُمونَ الحَقَّ وَ اَنتُم تَعلَمون؛ یکی از ایرادهای بزرگ این است که شما باطل را با حق مخلوط میکنید، مشتبِه میکنید؛ «لبس» یعنی اشتباه، «تَلبِسونَ» [یعنی‌] مشتبِه میکنید حق را با باطل، وَ تکتُمونَ الحَقَّ، حق را کتمان میکنید. حقیقت را باید بیان کرد که این وظیفه‌ی ما است.۹۴/۱۰/۱۴» به همین دلیل است که وقتی اصول امام، آرمان‌ها و افتخارات انقلاب و اسلام ناب مورد خدشه یا تحریف واقع می‌شود؛ رهبر انقلاب اسلامی به دفاع از آن‌ها بر می‌آیند و آن‌ها را مدلل و مستدل برای ملت بازگو می‌کنند. چه آنجا که اسلام رحمانی در مقابل اسلام ناب قرار می‌گیرد، چه آنجا که کربلا درس مذاکره می‌شود، چه آنجا که معیشت و اقتصاد در گرو کنارگذاشتن اصول انقلاب می‌شود یا داستان برجام دو و سه مطرح می‌شود و چه آنجا که واکنش غلطی به مانور موشکی سپاه داده می‌شود و…
هدف روشنگری چیست؟
پروژه نفوذ یکی از شقوق مهم جنگ نرم
امروز است. دو ویژگی مهم این جنگ : اولا «جامعه‌ی هدف، دچار خواب‌آلودگی و عدم احساس حمله است. ۹۴/۷/۱۴» و ثانیا دشمن از واسطه‌ها برای نفوذ استفاده می‌کند. «گاهی نفوذی، نفوذی است، خودش هم نمیداند!
امام فرمودند گاهی حرف دشمن با چند واسطه از دهان مردمان موجّه شنیده میشود. امام هوشیار بود، امام مجرّب بود. دشمن یک چیزی میگوید، یک چیزی میخواهد، این را با وسایل گوناگونی، با چند واسطه کاری میکند که از زبان فلان آدم موجّه که نه پولی از دشمن گرفته، نه تعهّدی به دشمن داده، بیرون بیاید.۹۴/۱۲/۵» هدف روشنگری این است که جامعه را هوشیار کند و پرده از راز نفوذ و واسطه‌های آن بیندازد. همین است که وقتی در دیدار مداحان رهبر انقلاب اسلامی برای افکار عمومی روشنگری کردند و برای جامعه اصل بدیهی ضرورت وجود توان نظامی برای هر کشوری را یادآوری کردند و با بازخوانی ماجرای اف-۱۴ در ابتدای انقلاب و شروع جنگ ، تاریخ را یادآور شدند، مواضع اصلاح شد و در عوض صدای مخالفت با موشک از قلب امریکا شنیده شد و اوباما و کری علیه آن اظهار نظر کردند و از” روح توافق” یاد کردند. وقتی در مقابل خط نفوذ، روشنگری محکم و مستدل صورت گیرد و آن خط شکسته ‌شود، نظام سلطه مجبور می‌شود از پشت پرده بیرون ‌بیاید. و این است راز صراحت و تأکید این روزهای رهبر انقلاب بر تبیین اصول انقلاب و امام و جلوگیری از تحریف و تعرض به این اصول. و مگرنه اینکه نفوذ و برنامه دشمن برای تغییر سیرت جمهوری اسلامی از همین مسیر شیطانی می‌گذرد.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.