خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حذف نام «فرقۀ احمدیه» از فهرست فرقه های مسلمان انگلیس

به گزارش ادیان نیوز، این اقدام در حالی صورت گرفته است که هفته پیش یکی از مسئولان فرقه احمدیه در اسکاتلند به ضرب چاقو کشته شد.
شورای مسلمانان بریتانیا MCB» نهم آوریل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ مسلمانی مجبور به پذیرفتن پیروان فرقه احمدیه به عنوان «مسلمان» نیست. سخنگوی این شورا صدور این بیانیه را به دلیل فشار روزافزون برای به رسمیت شناخته شدن فرقه احمدیه به عنوان فرقه‌ای مسلمان عنوان کرد.
اسد شاه، سخنگوی فرقه احمدیه در گلاسکو روز ۲۴ مارس به دست یک مسلمان دیگر به قتل رسید. پلیس گلاسکو علت این قتل را اختلافات دینی مطرح کرده است. شورای مسلمانان بریتانیا در ابتدا این قتل را محکوم کرد اما با بالا گرفتن اعتراض گروه‌های مذهبی مخالف فرقه احمدیه حمایت خود از این فرقه پس گرفت.
احمدیه یک فرقه اسلامی است که ریشه در تعلیمات و زندگی میرزا غلام احمد، بنیان‌گذار این فرقه دارد که ادعای مهدویت و مُنجی‌گری می‌کرد. به این دلیل، در میان شیعیان و سنی‌ها به‌عنوان فرقه‌ای ارتدادی شناخته می‌شود. مخالفان فرقه احمدیه از پیروان میرزا غلام احمد، به عنوان«قادیانی»، که نشات‌گرفته از قادیان، شهر محل تولد اوست، یاد می‌کنند.
بعد از اخراج سومین خلیفه جماعت مسلمانان احمدیه از پاکستان، مرکز این جمعیت امروزه در کشور انگلستان قرار دارد و در حال حاضر پنجمین خلیفه جماعت احمدیه در شهر لندن زندگی می‌کند. طرفداران فرقه احمدیه در ۲ شهر رابوئا در پاکستان و قادیان در هندوستان اکثریت مطلق را دارند.
در پاکستان طرفداران این فرقه حق انجام فعالیت‌های مذهبی و برپایی مساجد خودشان را ندارند و شیوخ سنی و شیعه آنها را «مرتد» و «گمراه» می‌خوانند.
اما در هندوستان طرفداران تفکر احمدی مشکل آزادانه فعالیت می‌کنند. این فرقه در انگلستان، استرالیا، کانادا و آمریکا نیز فعالیت میکنند که اکثر آنان را مهاجرین هندی و پاکستانی تبار تشکیل می‌دهند.
عربستان سعودی برای پیروان جماعت احمدیه روادید سفر حج صادر نمی‌کند و پیروان فرقه احمدیه حق ورود به اماکن مقدس اسلامی در عربستان سعودی را ندارند.
منبع: موسسه گفت و گوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.