خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار آیت‌الله‌ مکارم‌ به آمریکایی‌ها وسعودی‌ها

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار کرد: نفاق، دورویی و دوگانگی شخصیت و ظاهر و باطن است و در برابر مومن موحد قرار دارد که ظاهر و باطن او یکی است.
وی خاطرنشان کرد: انسان دروغگو در ظاهر و باطن دوگانه است، کسی که وعده می‌دهد و خلاف می‌گوید، دوگانگی شخصیت دارد، کسی که امانت می‌پذیرد، در ظاهر امین است ولی در باطن چه بسا خائن است و این موارد از مصادیق نفاق است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه نفاق درجات مختلفی دارد، گفت: دروغ، خلف وعده و خیانت شاخه‌هایی دارد، برخی اوقات اینگونه افراد به خود یا دیگران و یا خدا دروغ می‌گویند، در ظاهر خدا را می‌پرستند و در باطن می‌گوید هواپرست است.
وی عنوان کرد: امانت نیز شاخه‌هایی دارد، حکومت الهی امانت است و باید به اهلش سپرده شود و نااهل متصدی حکومت اسلامی نشود.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه اگر این سه اصل رعایت شود، جامعه سالم بوده و اصلاح می‌شود، گفت: کسی به فردی دروغ نگوید، خیانت در امانت نکند و حوزه‌های علمیه امانتی است که به ما رسیده است که باید به آن توجه داشت.
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند زمانی می‌آید که مردم امر به معروف و نهی از منکر را ترک می‌کنند، گفت: اصحاب از این سخن تعجب کردند، حضرت فرمودند از این بالاتر زمانی می‌رسد، مردم امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند و از این بالاتر زمانی می‌رسد منکر در نظرها معروف و معروف در نظرها منکر می‌شود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه اکنون سران دولت‌ها ادعاهایی دارند پیمان می‌بندند و می‌شکنند و سخن و وعده دروغ می‌گویند، خاطرنشان کرد: جای تردید نیست که ریشه تکفیری‌ها، خشونت‌ها، خونریزی و آدم‌کشی و داعش در عربستان سعودی و وهابیت است.
وی عنوان کرد: تعلیمات محمد بن عبدالوهاب این است که غیر ما را کافر بپندارید و آنها را بکشید، در زمانی زندگی می‌کنیم که عربستان سعودی گروهی به عنوان مبارزه با تروریست تشکیل داده که باید به آنها گفت باید با خودتان مبارزه کنید.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها داعش را تقویت کردند ولی می‌‌گویند ایرانی‌ها طرفدار تروریست هستند، در حالی که ایران در خط اول مبارزه با تروریست در سوریه و عراق است، هیچ گروهی در زیر این آسمان مانند ما با تروریست و خشونت مبارزه نمی‌کند در حالی که آنها خانه ترور، آدم‌کشی و خشونت هستند.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و عربستان سعودی به خود و دنیا دروغ نگویند، گفت: دنیا فهمیده که سرچشمه این تکفیر، قتل و خونریزی عربستان سعودی به واسطه مسئله وهابیت است و در مکه و مدینه علمای مخالف را کشتند.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسانی که در اروپا این جنایات را می‌کنند، پرورش پیدا کرده دانشگاه‌های دینی عربستان سعودی هستند، در حالی که گروهی برای مبارزه با ترویست تشکیل دادند و ایران را همراه تروریست می‌دانند، چه دروغ‌های بزرگی می‌گویند و زشت را زیبا و زیبا را زشت می‌کنند.
وی عنوان کرد: اسناد و مدارک باید در اختیار مردم دنیا گذاشته شود و همه بدانند که از کجا ضربه می‌خورند و سپس آنجا را درست کنند و ریشه را در اصل بخشکانند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به مطبوعات غربی گفت: آنها می‌نویسند که ریشه اصلی تروریست عربستان سعودی و آیین وهابیت است، اخیرا دولتمردان عربستان گفتند که کاری به وهابیت نداریم، در پاسخ به آنها باید گفت تمام تشکیلات شما بر محور وهابیت است، با این دروغ‌ها می‌خواهند حق را باطل و باطل را حق کنند.
وی عنوان کرد: این مسئله واضح‌تر از آن است که پرده روی آن بیندازند، دنیا این مسئله را می‌فهمد و باید تلاش شود که بهتر فهمیده شود.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.