خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چهره‌های تشیع انگلیسی/ موهن به همسر پیامبر(ص) و مروج قمه‌زنی در لندن!

به گزارش ادیان نیوز، همایش ملی «بررسی ماهیت تشیع انگلیسی» با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی، آیت‌الله روح‌الله قرهی و حسن رحیم‌پور ازغدی ساعت ۱۶:۳۰ روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار می‌شود.
همچنین در این همایش، «تاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» قاسمی رونمایی خواهد شد. این کتاب با موضوع نگاهی گذرا به جریان افراط‎گرای شیعی به قلم صالح قاسمی از سوی نشر سلمان پاک منتشر شده است و ماهیت جریان افراط‎گرای تشیع انگلیسی را بررسی می‌کند. همچنین موضوعات گوناگونی را از جمله «سرمایه‎گذاری و طراحی نظریه‎پردازان غربی برای مقابله با تمدن نوین اسلامی و شیعی در ایران به وسیله جریان شیرازی‎ها، فصل مشترک جریان شیرازی‎ها و جریان‎های لندن‎نشین، کارکرد مشترک سیاسی و تفرقه‎افکنانه تشیع انگلیسی و وهابیت آمریکایی در دنیای اسلام و در سطح جهان، دیدگاه علما و نخبگان حوزوی و دانشگاهی درباره جریان شیرازی‎ها و تشیع انگلیسی و اصلی‎ترین راهکار مقابله با اصول فکری جریان افراط گرای شیعی و ممانعت از نفوذ انحرافات و بدعت‎های این جریان در مجامع مذهبی» بررسی می‌کند.
بخشی از این کتاب به معرفی چهره‌های مروج و مبلغ تشیع انگلیسی اختصاص دارد که بخش نخست آن را در ادامه می‌خوانیم:

** یاسر الحبیب
«یاسر یحیی عبدالله الحبیب» از سرسخت‌ترین حامیان و از متعصب‌ترین مقلدان سید صادق شیرازی است که دائم بر طبل مرجعیت و اعلمیت وی می‌کوبد و علی رغم درخواست‌های مکرر برای اعلان برائت سید صادق شیرازی از یاسر الحبیب و مواضعش، مجموعه جریان شیرازی‌ها هیچگاه از وی اعلان برائت نکرده‌اند.
تا جایی که سایت یاسرالحبیب اجازه نامه‌ای را مبنی بر داشتن اجازه فعالیت از سید صادق شیرازی منتشر کرد که این موضوع هم هیچگاه مورد انکار یا رد سید صادق شیرازی واقع نشده است.
*در کسوت شاگردی خاندان شیرازی
«یاسر یحیی عبدالله حبیب سلام الحبیب» در سال ۱۹۷۹ در کویت و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. او در نوجوانی وارد فعالیت‌های خبری ـ سیاسی کویت شد و با روزنامه‌های مختلفی (از جمله الوطن، صوت الکویت، الطلیعه، الرای العام، القبس) همکاری کرد.
یاسر الحبیب پس از آشنایی با سید محمد شیرازی (برادر بزرگتر سید صادق شیرازی) در سال ۱۹۹۶ یعنی زمانی که تنها ۱۷ سال داشت به قم سفر کرد و مدتی را به شاگردی سید محمدرضا شیرازی (فرزند سید محمد) گذراند.
این ارتباط استاد و شاگردی باعث شد که در مراسم گرامیداشت محمدرضا شیرازی که در حسینیه رسول اعظم لندن برگزار شد نیز یاسرالحبیب به عنوان سخنران مراسم از سوی بیت شیرازی برگزیده شود.
*انگلستان و حمایت از یاسرالحبیب
یاسرالحبیب بعد از مدتی به کویت بازگشته و در ۲۱ سالگی (سال ۲۰۰۰) فعالیت‌های مذهبی‌اش را با تأسیس هیئت «خدام المهدی» و انتشار مجله «المنبر» در کویت آغاز کرد تا آنکه در سال ۲۰۰۳ و در پی انتشار سخنانی بر ضد عایشه، همسر پیامبر(ص) توسط دولت کویت بازداشت شد.
اگر چه یاسرالحبیب تحت فشار سلفی‌های کویت مجموعاً به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود اما دوران زندان او مدت زیادی طول نکشیده و تنها پس از گذشت سه ماه در سالروز ملی شدن کشور کویت نام وی در میان لیست کسانی که مشمول عفو شده‌اند قرار گرفت و از زندان آزاد شد.
برخی اخبار منتشر شده در رسانه‌های خارجی از فشار پشت پرده مقامات انگلیسی برای محقق شدن این اتفاق خبر می‌دادند.
یاسر الحبیب به محض خروج از زندان از کویت گریخته و مدتی را به صورت مخفی در عراق و ایران سپری کرد و بعد از مدتی سکوت خبری به یک باره در انگلستان مشاهده شد.
دولت انگلیس به محض ورود یاسرالحبیب برای وی پناهندگی و اجازه فعالیت‌های مذهبی صادر کرد. امری که باعث شد این گمانه برخی رسانه‌ها که او از سوی سیستم جاسوسی انگلستان اجیر شده است، قوت بگیرد و حتی کسانی نظیر سیدحسن نصرالله و شیخ اسد قصیر نیز درباره آن سخن بگویند.
با ورود به انگلیس، وی اقدام به راه اندازی روزنامه Shia newspaper حوزه امامین عسکریین (ع)، هیئت خدام المهدی (ع)، شبکه ماهواره‌ای فدک و شبکه ماهواره‌ای صوت العتره و سایت القطره کرد و اخیراً نیز پروژه بزرگ ساخت مسجد محسن شهید را در دست انجام دارد.
جالب‌تر اینکه او در لندن حسینیه‌ای نیز به اسم رسول اعظم راه اندازی و مراسم قمه‌زنی را روزهای تاسوعا و عاشورا با تأمین پلیس انگلستان در خیابان منتهی به این حسینیه و در ملأ عام برگزار می‌کند.
دولت انگلیس هم با اعزام تعدادی آمبولانس، مداوای مجروحان و عزاداران قمه‌زن را پشتیبانی می‌کند. همچنین این جریان علی‌رغم تندروی‌های مذهبی در کویت که در دوره راه‌اندازی هیئت خدام‌المهدی انجام می‌داد و الان هم در هیئت‌های خود دنبال می‌کند هیچ محدودیتی برای تردد به کشور کویت ندارد که از هم سویی عملکرد آن با خواسته‌های سرویس‌های امنیتی کشورهای عربی حکایت می‌کند.
وزیر اطلاعات با بیان کشف شبکه ارتباطی میان سرویس‌های جاسوسی با جریان تندروی شیرازی می‌گوید: «این عناصر افراطی دانسته یا ندانسته به دام سرویس‌های اطلاعاتی غرب می‌افتند. این سرویس‌ها گاه مستقیم و یا با یک یا چند واسطه به آنان مرتبط می‌شوند و آنان را مدیریت می‌کنند، به طوریکه گاهی خود آن فرقه‌ها هم متوجه نمی‌شوند توسط این سرویس‌ها مدیریت می‌شوند».
بهترین تعبیر راجع به یاسر الحبیب سخن سید مقاومت، نصرالله عزیز است که شیخ هتاک را «شخصیتی غیر معروف عند الشیعه اساساً»؛ شخصی شیعه که اساساً نزد شیعیان، معروف و مطلوب نیست، دانسته است.

*فتنه کلید می‌خورد
روز ۱۷ رمضان سال ۱۴۳۱، «یاسر الحبیب» در یک سخنرانی داغ با کلمات رکیکی، بر ضد جناب عایشه صحبت می‌کند. سپس سخنرانی وی در یوتیوب پخش شده و موجب تبلیغات گسترده‌ای علیه شیعه می‌شود.
پس از سخنرانی معروف او در سالمرگ همسر پیامبر(ص)، شبکه ماهواره‌ای «فدک» را تاسیس می‌کند و در آن به صورت گسترده به تفرقه افکنی در بین مسلمانان می‌پردازد.
یاسر الحبیب هم چنین کتابی به نام «الفاحشه… الوجه الاخر لعائشه» نوشته و بر ضد عایشه، همان صحبت‌ها و تهمت‌های رکیک را آورده است!
*خرسندی وهابیون سلفی از اقدامات یاسر الحبیب
«شیخ عبدالعزیز آل شیخ» مفتی اول سعودی در برابر این اقدامات و هتاکی‌های یاسرالحبیب، این چنین با خرسندی واکنش نشان می‌دهد که «بعد از اسائه یاسرالحبیب به ام المؤمنین عایشه، انتشار مذهب تشیع در کشورهای عربی و اسلامی متوقف شده است».
وی در دیدار خود با ائمه جمعه و جماعات مساجد عربستان سعودی گفت: سخنان یاسرالحبیب، روحانی شیعه کویتی باعث شد تا بسیاری از اهل سنت که تمایلی به تشیع پیدا کرده بودند، از مسیر انحرافی خود برگشته و راه مستقیم را برگزینند.

*یاسرالحبیب و تکفیر مراجع عظام شیعه
الحبیب که تا این زمان بیشتر درگیر مناظرات و نامه‌نگاری با علمای وهابی و بخشی از اهل سنت بود با توجه به موضع‌گیری منفی علما و مراجع شیعه علیه وی، ناگهان لبه حملات و انتقادات خویش را به سوی طیف وسیعی از علمای شیعی کشاند و در این راه هر روز چهره‌ای جدید از این علمای شیعه را هدف گرفت.
به گونه‌ای که در موارد بسیاری آنها را تا حد کفر و خروج از دین تکفیر کرد. او با انتقاد از نگرش‌های عرفانی طیفی از علمای شیعه مانند حضرت امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی، آیت‌الله بهجت، آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله حکیم، صدر و سایر مراجع بزرگ شیعه در کشورهای منطقه و … همگی ایشان را منحرف خوانده و به علاوه حملات شدیدی را بر ضد شهید آیت‌الله محمدباقر صدر انجام داد و در گفتاری ناپسند مدعی شد که ایشان در حالی از این دنیا رفته که از مذهب تشیع خارج شده بود.
واکنش یاسرالحبیب به فتوای «حرمت سب و لعن علنی مقدسات اهل سنت» توسط آیت‌الله العظمی شیخ وحید خراسانی نیز در خورد توجه است، وی در پاسخ به سوالی با بیان اینکه «سخن شیخ وحید بر ما حجت نیست و ما در زمینه شرع مقلد سید صادق شیرازی هستیم»، تأکید کرد: این سخن چون از طرف دروغگویان نظام منتشر شده است، سندیت و حجیت ندارد و حتی اگر صدق داشته باشد ما پیرو مرجع دینی شیرازی هستیم و نه وحید خراسانی!
یاسرالحبیب همچنین ضمن فاسق قلمداد کردن سید حسن نصرالله طی سخنانی گفت که اگر بن لادن و یوسف قرضاوی مجاهد هستند، سید حسن نصرالله نیز مجاهد است و او را به دلیل تبعیت از علمای شیعه گمراه خواندند. یاسر اگر چه در قبال مرجعیت آیت‌الله سیستانی در روزهای ابتدایی فعالیت‌هایش بسیار محتاطانه سخن می‌گفت اما هر روز به جسارت خویش در قبال ایشان نیز افزود تا اینکه در نهایت از عبارات بسیار سخیف و ناپسند در قبال ایشان استفاده کرد.
او بعد از ابراز این اظهارات سخیف، مدعی شد که آیت‌الله سیستانی توجهی به نگاه‌های نسل جدید تشیع نداشته و عن قریب است که شاهد طغیان تشیع بر ضد مرجعیت باشد.

*اجازه نامه یاسرالحبیب از سید صادق شیرازی
در میان همه توهین‌های یاسر الحبیب به مراجع عظام تقلید در تمام کشورهای اسلامی و شیعیان منطقه، تنها کسی که از گزند کلام یاسر در امان مانده و در اقدامی عجیب همواره به عنوان مرجعیت راستین شیعه از سوی او معرفی شده، سید صادق شیرازی است.
او همچنین مدعی است که بیت سید صادق موید و حامی جریانی است که او این روزها دنبال می‌کند. ادعایی که تاکنون از جانب شیرازی رد یا تأیید نشده است. اما بیت ایشان نه تنها هرگز ردیه‌ای بر مدعیات یاسر منتشر نکرده و کلامی بر ضد او و اهانت‌هایش به مراجع عظام اظهار نداشته بلکه در مواردی برای وی تأییدیه نیز نگاه و به حمایت از او برخاسته است.
*تقدیر و حمایت سایت سید صادق شیرازی از سایت یاسرالحبیب
سایت و شبکه مرجعیت وابسته به آیت‌الله سید صادق شیرازی در تاریخ ۹ آبان ۹۲ بیانیه‌ای در سایت رسمی سید صادق شیرازی منتشر کرده است که در این بیانیه به عنوان تقدیر از فعالین شیعه در عرصه رسانه از شبکه فدک نیز تقدیر شده است.
جالب این است که جریان شیرازی‌ها همیشه مدعی هستند که از شبکه موهن و تفرقه افکن فدک حمایت نمی‌کنند ولی رفتار این بیت نشان می‌دهد که به صورت کامل شبکه فدک را حمایت مالی و معنوی می‌کنند.
*یاسرالحبیب، داماد سید مجتبی شیرازی
برادر سید صادق شیرازی به نام سید مجتبی و پسر ایشان به نام سید احمد که هر دو ساکن انگلستان هستند رابطه تنگاتنگی با یاسر الحبیب داشته و هر دو بارها از یاسرالحبیب حمایت کرده‌اند.
ارتباط یاسر با سید مجتبی شیرازی پس از موضع‌گیری‌های علمای اهل سنت و شیعیان در حرام اعلام کردن اهانت به نمادهای اهل سنت تقویت شد.
برخی نشریات عربی از جمله الوطن و عکاظ و … اعلام کرده‌اند که یاسر پس از آن که سال‌ها شاگردی شیرازی را در لندن انجام داده با دختر وی ازدواج و ارتباط سببی میان ایشان برقرار شده است.
*دیدگاه‌های اصلی یاسرالحبیب
-به شدت از قمه زنی دفاع می‌کند.
-ابداً معتقد به وحدت بین شیعه و سنی نیست و تقیه را قبول ندارد.
-معتقد به ولایت مطلقه فقیه نیست (بلکه به امام خامنه‌ای توهین می‌کند).
-از شخصیت‌های بزرگ شیعه (مانند آیت‌الله سیستانی و …) بیزار است!

*فتوای وحدت بخش و تاریخی امام خامنه‌ای
گرچه علمای بزرگ شیعه در ایران، عربستان، عراق، لبنان و … کارهای یاسر الحبیب را رد می‌کردند، اما همچنان شبکه‌های وهابی او را نماد شیعه و کارهایش را براساس عقیده مکتب تشیع معرفی می‌کردند. سرانجام جمعی از علمای شهر احساء در عربستان، سوالی را در زمینه توهین به همسران پیامبر (ع) و مقدسات اهل سنت، خدمت امام خامنه‌ای مطرح کردند و ایشان در پاسخ این کارها را حرام دانستند.
رهبر معظم انقلاب در پاسخ استفتاء اعلام کردند:
اهانت به نمادها و شخصیت‌های اسلامی برادران اهل تسنن ما حرام است و به طریق اولی هر چیزی که موجب اخلال در شرافت و هرگونه اتهام به همسر نبی اکرم (ع) باشد، حرام است بلکه این اقدام نسبت به همسران انبیاء ممنوع است و به ویژه نسبت به سرور ایشان حضرت رسول اعظم (ص).
این فتوا به سرعت در خبرهای جهان منتشر شد و جزء یکی از ۱۰ رویداد مهم دینی در سال ۲۰۱۰ شناخته شده. به وسیله این فتوا، آتش فتنه تا حدود زیادی خاموش شد تا جایی که رییس دانشگاه الازهر مصر گفت: با تمجید و خرسندی فتوای مبارک حضرت امام خامنه‌ای را در خصوص تحریم اهانت به صحابه یا تعرض به همسران رسول خدا(ص) دریافت کردم. این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آنچه که اهل فتنه انجام می‌دهند، صادر شده و بیانگر علاقه و اشتیاق به وحدت مسلمانان است…
*یاسرالحبیب و داعش
یاسرالحبیب از مبلغان و مقلدان سید صادق شیرازی در یکی از همین شبکه‌های ماهواره‌ای، ملت عراق را به تجمع در مقابل بیت آیت‌الله سیستانی تحریک می‌کند به این بهانه که این مرجع تقلید با فتوای جهاد، مسلمانان را مقابل هم قرار داده است.
این رفتار در عین حال که اذعان ناخواسته به رویکرد اشتباه فرقه شیرازی در تفرقه افکنی بین شیعه و سنی است در واقع حمایت رسمی از گروهک تروریستی داعش هم هست، زیرا خلاف ادعای جریان شیرازی و به تصریح اهل سنت و تشیع، داعشی‌ها نه شیعه هستند و نه سنی. این گروهک تروریستی در هفته‌های اخیر علیه هر دو مذهب مسلمانان مرتکب جنایات متعددی شده‌اند.
واقعیت این است که حمایت انگلیسی‌ها از جریان افراط گری شیعه نما در کنار حمایت بی شائبه از جریان افراط گری تکفیری وهابی، یک قیچی خطرناک علیه مصالح اسلام و مسلمین به وجود آورده است. اما در این میان آنچه جای سوال دارد این که چرا جریان شیرازی در قم باید حامی این گونه شبکه‌های ماهواره‌یا شیعه نما باشد و در سایت رسمی‌شان لینک و لوگوی آن را قرار داده و مورد 
حمایت مادی و معنوی خویش قرار دهند؟
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.