خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاسخی به اتهامات طرفداران عرفان حلقه

به گزارش ادیان نیوز، پس از این که برنامه ای با موضوعیت فرقه انحرافی حلقه از شبکه جوان در مورخه ۲۹/۱/۹۵ ساعت ۱۴/۳۰ الی ۱۵ برخی از طرفداران فرقه حلقه اقدام به پاسخ گویی کردند که در این نوشته تلاش می شود جوابی در خور به واهی گویی های آن افراد ارائه شود.
طرفداران فرقه حلقه همواره خود را بر حق دانسته و تمام افراد جامعه را انسان هایی نادان و بی سواد تلقی می کنند که تماما یا جن زده هستند یا گرفتار کالبد های ذهنی. این افراد خود را عالم دهر دانسته از این رو هر صدایی که در نقد آنها بر آید به ناجوانمردانه ترین وجه تلاش دارند آن را خاموش کنند و از هر حربه ای استفاده می کنند.
گاهی به چوب اتهام او را ساکت می کنند، گاهی با آبرو ریختن و گاهی با گلوله. این منطق گویایی است که ادعای آن را دارند. کسانی که در نقد فرقه حلقه فعالیت می کنند نه از سر استیصال و درماندگی بلکه از موضع قدرت و اقتدار عمل می کنند و البته تمام ابزار را برای مقابله با این فرقه مجاز نمی دانند، آنها خوب می دانند که آبروی افراد به منزله خون آن فرد است، آنان خوب می دانند تهمت زدن، در نزد خداوند متعال بسیار منفور است، آنها می دانند که در نقد، باید جانب انصاف را رعایت کنند چرا که آنها پیروی مولایشان علی علیه السلام اند.
آموزه های فرقه حلقه چنان بی محتوا و کم مایه است که به راحتی قابل نقد است و نیاز به کنکاش و بررسی های طاقت فرسا ندارد. و البته این نقدها بارها و بارها صورت گرفته و تمام ذوایای فرقه حلقه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.
خوب است طرفداران فرقه حلقه بدانند که از جانب منتقدین حلقه این پیشنهاد بارها داده شده که بیایید در محیطی سالم و بدور از هر تنشی، به نقد علمی بپردازیم و درباره فرقه حلقه و آموزه های آن به بحث بنشینیم، اما:گوش اگر گوش من و ناله اگر ناله توست آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.نه تنها استقبالی از این پیشنهاد نشده که آن را از یک گوش شنیده و از گوش دگر بدر کرده اند. و اگر افرادی بر سر میز مباحثه می نشیند و محکوم می شود، و نقدها را می پذیرد، طرفداران فرقه حلقه بانگ بر می آورند که او صدای فرقه حلقه نیست، و از جانب خود سخن گفته است.
شبکه های مختلف صدا و سیما در راستای وظایف خود عمل می کنند و باید به مباحث نقد فرق انحرافی ورود پیدا کرده اطلاع رسانی کنند تا مردم گرفتار دام این فرقه نشوند. نه آنها باید گرفتار جریانات نفوذی شوند و نه منتقدین فرقه حلقه نیاز به نفوذ دارند. تا کنون برنامه های متعددی از صدای جمهوری اسلامی ایران در نقد فرقه حلقه پخش شده است که هیچ یک تکراری نبوده و هر کدام از ذاویه ای جدا و متفاوت به فرقه حلقه پرداخته اند. اگر چه ممکن است برخی واژه ها و برخی توضیحات مشابه باشد اما خط سیر برنامه متفاوت است و بهتر است طرفداران فرقه حلقه کمی دقتشان را بیشتر کنند و اگر چنین شود قطعا حقیقت را خواهد فهمید و هدایت خواهند شد.
طرفداران فرقه حلقه ادعا کرده اند که: طبق تحقیقات انجام شده توسط مرکز پژوهشهای مجلس و وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی، در مورد مجموعه فرقه حلقه، به فواید این کلاس ها برای نسل جوان امروز اشاره شده است.
نه تنها این ادعا صحت ندارد بلکه دروغی آشکار است. و چقدر راحت دروغ را رنگ می کنند و به جای راست به خورد مخاطبانشان می دهند این حلقه ای ها!!!. وزارت اطلاعات خود از مخالفین فرقه حلقه است، و با برگزاری کلاس های فرقه حلقه مخالفت می کند با این وجود چگونه آن را مفید تشخیص داده است؟!!! نیروی انتظامی نیز با کلاس های غیر قانونی فرقه حلقه برخورد می کند و باز چگونه است که آن را مفید بداند؟؟؟؟!!!! طرفداران فرقه حلقه خود بی مدرک حرف می زنند و اگر کسی سخنی در نقد آنها بگوید سروصدا می کنند که چرا بی سند حرفی زده شد!!!. البته منتقدین فرقه حلقه هیچ حرف بی سندی نمی زنند و هر چه تاکنون گفته اند دارای سند و مدرک است. در ادامه توجه خوانندگان را به مطالب ذیل جلب می کنیم:
رسانه ملی هیچ گاه از نقش رسانه ای خود خارج نشده است و انشالله نخواهد شد. زیرا رسانه ای است برای ندای حق و حقیقت، و طبیعی است که نباید از آن صدای انحراف شنیده شود و منحرفین وارد آن شوند و صدای خود را بلند کنند. رسانه ملی را چه جای فرقه حلقه. فرقه حلقه جریانی است انحرافی که در هیچ رسانه ای نباید جایی داشته باشد مگر رسانه معاند و دشمن اسلام و نظام اسلامی، جای فرقه حلقه همان بی بی سی، صدای آمریکا و… است که همگان، دشمن اسلام بودن آنان را می دانند.
آقای محمد علی طاهری رهبر فرقه انحرافی حلقه دوران محکومیت خود را سپری می کند که حکمی عادلانه و منصفانه است و هیچ جای شک و تردیدی در حکم او وجود ندارد. آقای طاهری به عنوان یک عامل آلوده کنند، طبیعی است که طبق قانون باید از اجتماع دور باشد. هر آدم عاقلی می داند که فرد آلوده را باید قرنطینه کرد تا دیگران را آلوده نکند. این حکم نیز کاملا عاقلانه و به جا صادر شده است. و البته ادعای این که او در سلول انفرادی است، دروغ است همانند سایر دروغهایی که می گویند.
اما با این وجود او هیچ گاه از حق برخورداری از امکانات رفاهی محروم نبوده و در رفاه کامل به سر می برد. و به اندازه کافی قلم و کاغذ در اختیار او هست برای پاسخ دادن به نقد منتقدین، اما دریغ از یک پاسخ. البته طرفدارانش ادعا می کنند که او پاسخ گفته و این نیز دروغ دیگری است که دروغ گفتن مانند آب خوردن است برای آنها.
طرفداران حلقه که لقب محققین معرفتی به خود داده اند، به جای تحقیق، به تخریب روی آورده تلاش کرده اند رادیو جوان را تخریب کرده کارشناسان آن برنامه را زیر سوال ببرند. آن محققین معرفتی، اگر معرفت دارند بهتر است بدانند، اول این که: این مهم نیست که آقای سالاری روخوانی کرده یا نه، آنچه اهمیت دارد این است که سخنان او درست و منطقی و مستدل بوده و هیچ جای تردیدی در آن نیست. دوم این که: به آقای سالاری چه ربطی دارد که چرا دست نوشته های آقای طاهری که در پاسخ کتاب افسون حلقه نوشته شده ربوده می شود. (البته این خود دروغ دیگری است از جانب طرفداران فرقه حلقه، زیرا نه تنها این دست نوشته ها ربوده نشده بلکه توسط خود این به اصطلاح محققین معرفتی، بارها چاپ و تکثیر شده که فایل پی دی اف آن همکنون در اختیار نویسنده این سطور است. اگر ربوده می شد، اکنون این نوشته ها دست شما چکار می کرد و از کجا به دست شما رسیده است؟ تا کجا می خواهید عوام فریبی خود را ادامه دهید؟)
توجه:
لازم است توجه خوانندگان عزیز را به این مطلب جلب کنم که طرفداران فرقه حلقه در جایی از نقدشان ادعا می کنند که چرا طاهری در زندان انفرادی است و هیچ کاغذ و قلمی به او داده نمی شود برای نوشتن دفاعیات خود؟ و در چند سطر بعد می گویند چرا دفاعیات او که در دویست صفحه ارائه شده ربوده می شود. ما باید دم خروس را قبول کنیم تا قسم حضرت عباس را؟!!!
محققین معرفتی که معرفت را آلوده کرده اید، شما از کدام مدارک سخن می گوید؟ کدام آثار، اسناد، تحقیقات، دفاعیات، مجوزات قانونی برگزاری کلاس ها، را آقای سالاری سانسور کرده است؟ وقتی مدرکی وجود ندارد و آنچه هست جعلی و خریدنی است، شما از کدام مدرک سخن می گویید؟ مجوز قانونی شما برای برگزاری کلاس ها کجاست؟ چه کسی چنین مجوزی صادر کرده؟ اگر مرادتان مجوز موسسه عرفان کیهانی در سال ۸۵ است، که بهتر است بدانید آن مجوز باطل گردید دیگر تمدید نشد.
و هیچ مجوز دیگری مبنی بر برگزاری کلاس صادر نشده است. چرا تصورات غلط خود را واقعی می پندارید و بر مبنای آن حکم صادر می کنید؟ چرا آنچه بر ذهنتان می گذرد بر زبان می آورید؟ چرا فکر می کنید آقای سالاری اتهام زده است؟ خیر او نه تنها اتهام نزده که دقیقا بر اساس مدارک و مستندات صحیح و واقعی سخن گفته نه مانند شما بر اساس تصورات واهی و خیالات ذهنی.شما خیال پردازان محقق نما، بهتر است بدانید، کلاس های فرقه حلقه به هیچ عنوان مجوز رسمی از مراجع ذیصلاح ندارد و تماما غیر قانونی برگزار می شود. اگر افتخار شما شرکت در کلاس های غیر قانونی و خلاف مبانی معرفتی الهی است، سخنی علیحده است.
آقای طاهری نه تنها معلم عرفان نیست بلکه هیچ شباهتی به معلم عرفان ندارد، چگونه می توانیم کسی را به عنوان معلم عرفان و شناخت الهی معرفی کنیم که به اعتراف خودش حتی یک دور هم قرآن را از رو نخوانده است چه برسد به شناخت محتوایی قرآن. او چگونه معلم عرفان است که بر خلاف نص صریح قرآن سخن می گوید؟ او چگونه معلم عرفان است که بیش از نود درصد از شرکت کنندگان در کلاس های او کسانی هستند که مشکل جسمی و روحی دارند نه مشکل معنوی. که با شرکت در این کلاس ها نه تنها مشکل جسمی و روحی شان درمان نمی شود بلکه مشکل معنوی نیز بر آن افزوده می شود.خیال پردازان محقق نمای فرقه حلقه، یا سخنی می گویند که خود آن را باور ندارند و یا باوری دارند که از آن سخن نمی گویند.
چرا که در کتاب موجودات غیرارگانیک نوشته رهبر فرقه حلقه صراحتا اعلام می دارند: «کالبدهای ذهنی که معادل اصطلاح روح در نظر اغلب مردم است موجودات غیرارگانیک نامیده می شوند.» بنابراین از آن جهت که تمام انسان ها روح دارند پس آلوده به موجودات غیرارگانیک(جن) هستند. این سخن معادله پیچیده ریاضی نیست که قابل فهم نباشد، بلکه کلامی روشن و گویاست. اما معلوم نیست چرا چیزی که خود می گویند قبول ندارند؟ البته باید گفت در فرقه حلقه هیچ گاه از جن و جن گیری سخنی به میان نمی آید، زیرا معتقدند اسم جن مدافعه دارد و مردم از آن واهمه دارند بنابراین نام جن را به موجودات غیرارگانیک تغییر داده اند.
و وقتی به مسترهای خیال پرداز محقق نمای فرقه حلقه می گویید چرا از جن استفاده می کنید پاسخ می دهند: جن کجا بود اصلا چنین چیزی صحت ندارد!!!دخالت جن در زندگی انسان البته کشف تازه ای نیست که آن را با افتخار متوهمین خیال پرداز فرقه حلقه به آقای طاهری نسبت می دهند. قرنهاست که بشر می داند جن می تواند در ذهن و جسم انسان تأثیر گذاشته او را گرفتار کند. و نیاز به هیچ آزمایش روانشناسان و روانپزشکان و پزشکان ندارد. دین اسلام رفتن به سمت اجنه را منع کرده و مسلمان واقعی به دستور دین عمل کرده نیاز به آزمایش ندارد.
و البته دین اسلام برای رهایی از آن دستورالعمل های روشنی دارد.بهتر است مسترهای متوهم فرقه حلقه بدانند که بیماری هایی مانند: اسکیزوفرنی، شیزوفرنی، دوقطبی، و وسواس بیماری هایی هستند که در برخی مواقع از دخالت اجنه در زندگی انسان ایجاد می شود. و در علم روانشاسی راه درمان آن روشن است. جن هیچگاه اجازه ورود به زندگی انسان را ندارد و در واقع نیازی به این کار ندارد و البته انسان نیز نیازی به جن ندارد و نباید با این موجودات سروکله بزند. ورود اجنه به زندگی افراد فقط با اجازه خود آن افراد امکان پذیر است.
که این اجازه یا از طریق ارتکاب گناه و معصیت داده می شود و یا از راه های دیگر در زندگی خود روزنه ایجاد می کنند تا اجنه ورود پیداکنند. در فرقه حلقه اجازه می گیرند تا روند جن گیری را انجام دهند، این اجازه بابت این است که بتوانند جن را وارد زندگی افراد کنند. این یعنی درون ریزی. اما متوهمین فرقه حلقه نام آن را برون ریزی می نهند تا مخاطب تصورت کند چیزی از درون او خارج شده درمان می شود.آقای سالاری بر اساس مستندات موجود مبنی بر عدم موفقیت تحصیلی طاهری سخن گفته است. یک محقق نیاز نیست در زندگی افراد حضور داشته باشد، او شواهد و قرائن موجود را کنار هم گذاشته و آنها را تحلیل می کند.
اگر کسی از زندگی فردی در هزار سال قبل سخن می گوید و رفتار او را تحلیل می کند باید گفت چون تو در آن زمان حضور نداشته ای نباید تحلیل کنی؟ این معقولانه است؟ اگر چنین بود نباید هیچ کتاب تاریخی نگاشته می شود. نیاز نیست آقای سالاری در زندگی آقای طاهری باشد، هر کس قرائن و مستندات موجود را کنار هم بگذارد به همان نتیجه ای خواهد رسید که آقای سالاری رسیده است. مستندات پیوستن طاهری به گروهای ماتریالیستی و چپ گرا موجود است و هیچ ادعای بدون سندی در برنامه راه و بیراه ارائه نشده است.
لطفا جانب انصاف را رعایت کنید.فرقه حلقه یک فرقه خداباور است نه خدامحور این دو واژه زمین تا آسمان با هم متفاوت است. خدامحوری یعنی انسان هر عملی که انجام می دهد اولویت اول در انجام آن کار، رضای خدا باشد. و حال آن که رفتارهای بسیاری از مسترها و طرفداران فرقه حلقه، بر خلاف رضای خداوند است. از جمله تهمت زدن، آبروی مؤمن ریختن، روابط خارج از چهار چوب داشتن، رعایت نکردن محرم و نامحرم و … .تمام مدارک آقای طاهری جعلی یا خریداری شده است و برخی از آنها نیز افتخاری می باشد که ارزش علمی ندارد. اگر دانشگاه طب سنتی ارمنستان پس از سه سال تحقیقات درباره روشهای طب مکمل ایرانی آقای طاهری، به صحت و علمی بودن آن پی برده است، چرا مدرک واقعی به ایشان نداده و به دکترای افتخاری که وجاهت علمی ندارد اکتفا کرده است؟
در صورتی که همان مدرک افتخاری نیز با پول خریداری شده است. دانشگاه مذکور، قرارداد همکاری با طاهری امضا کرد و بعد از یک سال که متوجه انحرافات تفکرات طاهری شد، آن را یک جانبه فسخ کرد که مدارک آن نیز موجود است.سخن پایانی این که آیا بهتر نیست مسترهای فرقه حلقه به جای فراکنی و تهمت زدن و بی سند سخن گفتن و فقط ادعا کردن، کمی هم روی به پژوهش غیرجانبدارانه بیاورند و در فضایی آرام به مطالعه مبانی حقه دین بپردازند؟ به جای غلام حلقه به گوش طاهری، غلام حلقه به گوش خداوند باشند و از زبان خدا و رسول و اهل بیت گرامیش(علیهم السلام) حقیقت را دریافت کنند؟
آیا بهتر نیست پایبند به اصول و مصلحت کشور باشند و به جای استمداد از شیطان بزرگ آمریکا و همپیمانانش، روی به عدالت اسلامی بیاورند؟ متدین و مؤمن تعریف روشنی دارد و در طول تاریخ اسلام این مفاهیم روشن بوده است و هر کسی می داند مؤمن و متدین تارک الصلات نیست. آیا به راستی راه حل ترویج تفکرات عرفانی و الهی، فلج کردن، تهمت زدن، و عمل نکردن به شرع است؟؟؟
منبع: فرقه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.