خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تدریس دروس اسلامی در مدارس اسپانیا

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پایگاه خبر موسسه گیت استون، هدف دولت اسپانیا از تدریس مطالعات اسلامی در مدارس این کشور، فراهم آوردن درک و شناخت دین برای دانش آموزان عنوان شده است. هدف از این تصمیم در عین حال تقویت هویت اسلامی در میان مسلمانان اسپانیا عنوان شده است.
دستور العمل آموزش اسلام در مدارس دولتی که توسط کمیسیون اسلامی اسپانیا ارائه شد و به تصویب وزارت آموزش و پرورش این کشور رسید، مطابق با بند ۲۷.۳ قانون اساسی ۱۹۷۸ اسپانیا است.
بر اساس این قانون، دولت به والدین ضمانت می دهد که حقوق کودکان آنها برای دریافت آموزش های دینی و اخلاقی بر اساس اعتقاداتشان محفوظ خواهد ماند.
به گزارش گیت استون، دستور العمل آموزش اسلام به دانش آموزان پیش دبستانی، ابتدایی، و متوسطه به تصویب وزارت آموزش و پرورش رسیده است.
در دوره پیش دبستانی (سنین ۳ تا ۶ سال) اعتقادات اسلامی و اینکه هیچ خدایی جز الله وجود ندارد و محمد (ص) پیامبر او است، تدریس می شود.
در مدرسه ابتدایی (سنین ۶ تا ۱۲ سال)، دستورالعمل هایی به کودکان ارائه می شودکه حضرت محمد (ص) را به عنوان آخرین پیامبر فرستاده شده توسط خدا درک کنند و او را به عنوان مهم ترین فرستاده وی بپذیرند.
همانطور که دانش آموزان در مطالعات مذهبی خود پیش می روند، با مجموعه ای از ارزش های انسانی از جمله همزیستی، تنوع، برابری، حقوق بشر، شمول، یکپارچه سازی، آموزش فرهنگی، گفت و گوی ادیان، اعتدال، کثرت گرایی، آزادی مذهبی، احترام، و صبر و بردباری آشنا می شوند.
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.