خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اخراج زنان مسلمان محجبه، از رستورانی در “کالیفرنیا”

به گزارش ادیان نیوز، شنبه هفته جاری، تعدادی از زنان مسلمان که برای صرف غذا به یکی از رستوران های مجلل و معتبر کالیفرنیا مراجعه کرده بودند، با برخورد نامناسب کادر این رستوران مواجه شده و از این مکان، بیرون رانده شدند.
مدیر اجرایی شعبه لس آنجلس “انجمن ارتباطات اسلامی آمریکا” در بیانیه، اعلام کرد: این شعبه در پی بررسی موضوع اخراج زنان مسلمان از این رستوران در “کالیفرنیا” می باشد و این موضوع را از طریق مراجع قضایی این کشور با جدیت پیگیری خواهد کرد.
«حسام عیلوش» در ادامه این بیانیه گفته است: قوانین و سیاست های شغلی اقتضاء می کند که هیچ مشتری ای نباید با بی احترامی و هتک حرمت از رستوران یا هر فروشگاه و مغازه دیگری بیرون رانده شود.
اوایل هفته جاری، بانوی مسلمانی به نام «سارا فرسخ» پستی در فیسبوک گذاشت که طی آن اظهار داشت: کارکنان رستوران “اورث”، در ساحل “لاگونا” کالیفرنیا، او و دوستانش را به خاطر داشتن حجاب، از این مکان اخراج کردند.
این پست فیسبوکی هزاران بار به اشتراک گذاشته شد و عواطف عمومی آمریکا را تحریک کرد، تا آنجا که بسیاری از مخاطبان، خواستار پیگری این قضیه، توسط مراجع قضایی شدند.
با رسانه ای شدن این این برخورد نژادپرستانه با زنان محجبه مسلمان، مالک این رستوران در گفتگو با رسانه های آمریکایی، از «سارا فرسخ» و دوستان او عذرخواهی کرد و آنان را به یک وعده غذای مجانی دعوت نمود.
اما با این وجود زنان مسلمان آمریکایی، از بخش حقوق شهروندی انجمن ارتباطات اسلامی آمریکا خواسته اند، تا با پیگری جدی این موضوع، از وقوع مجدد برخوردهای هتاکانه اینچنینی، جلوگیری به عمل آورد.
موج اسلام هراسی و برخوردهای نژادپرستانه علیه مسلمانان، پس از وقوع حملات تروریستی در کشور های اروپایی، رنگ و بوی جدیدی گرفته است و هر روز شاهد تکرار این نوع رفتارها در جوامع غربی علیه مسلمانان می باشیم.
منبع: ابنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.