خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چهره‌های تشیع انگلیسی/ تحریف‌گر قرآن برای مشروعیت‌بخشیدن به قمه‌زنی!

به گزارش ادیان نیوز، همایش ملی «بررسی ماهیت تشیع انگلیسی» با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی، آیت‌الله روح‌الله قرهی و حسن رحیم‌پور ازغدی ساعت ۱۶:۳۰ روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد.
همچنین در این همایش، کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» رونمایی شد. این کتاب با موضوع نگاهی گذرا به جریان افراط‎گرای شیعی به قلم صالح قاسمی از سوی نشر سلمان پاک منتشر شده است و ماهیت جریان افراط‎گرای تشیع انگلیسی را بررسی می‌کند. همچنین موضوعات گوناگونی را از جمله «سرمایه‎گذاری و طراحی نظریه‎پردازان غربی برای مقابله با تمدن نوین اسلامی و شیعی در ایران به وسیله جریان شیرازی‎ها، فصل مشترک جریان شیرازی‎ها و جریان‎های لندن‎نشین، کارکرد مشترک سیاسی و تفرقه‎افکنانه تشیع انگلیسی و وهابیت آمریکایی در دنیای اسلام و در سطح جهان، دیدگاه علما و نخبگان حوزوی و دانشگاهی درباره جریان شیرازی‎ها و تشیع انگلیسی و اصلی‎ترین راهکار مقابله با اصول فکری جریان افراط گرای شیعی و ممانعت از نفوذ انحرافات و بدعت‎های این جریان در مجامع مذهبی» بررسی می‌کند.
بخشی از این کتاب به معرفی چهره‌های مروج و مبلغ تشیع انگلیسی اختصاص دارد که بخش سوم آن را در ادامه می‌خوانیم:
***محمد هدایتی
«محمد هدایتی» مدیرمسئول شبکه سلام یکی از کسانی است که با بیت شیرازی‌ها ارتباط کاملی دارد و در مسائل سیاسی کاملاً ضد نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند. تا به حال چندین نوبت با شبکه صدای آمریکا مصاحبه و جمهوری اسلامی به دیکتاتوری متهم کرده است.
از جمله فعالیت‌های وی مدیریت سایت ضد انقلابی رسام ـ روحانیون سنتی ایران معاصر ـ است که به دفاع سرسختانه‌ای از افرادی نظیر آیات منتظری، شریعتمداری، سیدمحمد شیرازی، سیدصادق شیرازی و … می‌پردازد. جدیداً نیز گروهی را به نام «ستاد بین‌المللی تعظیم شعائر حسینی» اداره می‌کند و اکثر کلیپ‌هایی را که این ستاد می‌سازد، صحنه‌هایی مشمئز کننده از قمه‌زنی یا لطمه‌زنی را دارا است.
یکی از علمایی که به دلیل رفتارهای غلط محمد هدایتی از او و فعالیت‌هایش جدا شد، «آیت‌الله حسینی قزوینی» است. ایشان ابتدا با انتشار بیانیه‌ای به شبکه «سلام» هشدار داد که در صورت دفاع از قمه‌زنی و توهین به مسئولین نظام اسلامی، با آنان همکاری نخواهد کرد.
سپس در سال ۸۸ با اوج گرفتن فتنه ۸۸ و تحرکات سیاسی ضد نظام این شبکه، ایشان از همکاری با شبکه «سلام» خودداری و شبکه «ولایت» را تأسیس کرد.
*شبکه ماهواره‌ای سلام
امروز کمتر کسی از این موضوع بی‌خبر است که شبکه سلام در خدمت سیاست‌های استعماری ضد اسلام در حال فعالیت است. محمد هدایتی مدیر شبکه سلام با راه انداختن تشکیلاتی با عنوان «جمعیت روحانیون سنتی ایران معاصر» بیانیه‌های آتشینی در حمایت از آشوب در کشور صادر کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان حمایت از آشوب ۲۵ بهمن سال ۸۸ را نام برد.

*منابع مالی نامعلوم
درحالیکه هر روز اخبار تازه‌تری از اعمال محدودیت برای انتقال وجوه ایرانیان در سراسر دنیا منتشر می‌شود، اما شبکه سلام شماره حساب‌های بیشتری را در کشورهای آلمان، آمریکا، استرالیا، دوبی و … معرفی می‌کند تا عنوان کند که کمک‌های مالی بیشتری را از مخاطبان جمع‌آوری کرده است.
کارشناسان ارتباطات می‌گویند برنامه‌های شبکه سلام از ماهواره هاتبرد پخش می‌شود که ماهانه، مبلغ درخور توجهی را برای اجاره از مالکان شبکه‌ها دریافت می‌کند.
شما می‌توانید از میزان آگهی‌های این شبکه‌ها به راحتی به این مسئله دست پیدا کنید که چون اغلب این شبکه‌ها آگهی پخش نمی‌کنند در حالیک ه برای گرفتن یک پهنای باند خیلی معمولی روی ماهواره هاتبرد هر ماه باید حداقل ۲۸ هزار دلار پرداخت کنند که با هزینه‌های آپ لینگ به ماهانه ۶۰ هزار دلار بالغ می‌شود.
یکی دیگر از نشانه‌هایی که این شبکه‌ها از سوی آمریکا حمایت می‌شوند این است که بر طبق قوانین ماهواره‌ها در آمریکا، اگر شبکه‌ای اختلاف‌افکنی مذهبی انجام دهد و یا به مذاهب رسمی توهینی روا دارد،‌ محکوم شده و بلافاصله از روی ماهواره قطع می‌شود اما این شبکه‌ها به رغم فعالیت‌های مخدوش و اختلاف افکنانه‌شان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
* واکنش مراجع در برابر محمد هدایتی
مدتی پیش نیز مدیر شبکه ماهواره‌ای سلام وابسته به انجمن حجتیه برای افزایش مقبولیت این شبکه تلاش کرد که از برخی از مراجع سنتی – و نه سیاسی – تأییدیه دریافت کند، چون در جامعه مطرح است که شبکه مورد تأیید مراجع نیست.
وی قصد داشت برای پیشبرد برنامه‌های خود از اسم مراجع و روحانیون مشهور بهره‌برداری کند تا در فعالیت‌های خود در سطح کشور با مشکلات و موانع کمتری مواجه شود اما این بار هم اغلب مراجع در مقابل این حرکت موضع گرفتند و این شبکه و مدیریت آن را رد کردند، مگر سید صادق شیرازی که باز هم با سکوت و عدم اعلام موضع، موضع اصلی خودش را نمایان کرد.
*ترویج قمه‌زنی، رسالت مشترک شیرازی‌ها و شبکه سلام
در سال‌های اخیر این شبکه و مسئولان آن تلاش بسیار زیادی کردند تا هماهنگ با جریان شیرازی‌ها، موضوع قمه‌زنی را به عنوان یکی از سنت‌های اسلامی معرفی کنند و این موضوع مورد استقبال دشمنان واقع شد. در یکی از این برنامه‌ها، محمد هدایتی مدیر شبکه سلام گفت: با نگاهی به آیات قرآن می‌بینیم که ریشه قمه زنی در قرآن آمده است.
این روحانی‌نما با تحریف آیاتی از کلام الله مجید تمام تلاش خود را برای تطبیق دادن موضوع قمه زنی با آیات قرآن به کار گرفت.
*ارتباطات محمد هدایتی با ستاد ارتش آمریکا
سؤالی که مطرح است این که این شبکه‌های ظاهراً مذهبی با ادعای دغدغه دین چه نسبتی با سازمان ارتش آمریکا داشته و چگونه هزینه سنگین فنی را تأمین می‌کند، ولی در واقع این شبکه‌ها همان شبکه‌های بزمی هستند که لباس خود را عوض کردند و صدایی که از درون آن خارج می‌شود نعره شیطان است که در صدد جا انداختن اسلام آمریکایی و اسلام بدون جهاد و فاقد مرجعیت اصیل است. برخی از این شبکه‌ها ارتباطات خیلی گسترده‌ای نیز با انجمن منحط حجتیه دارند.

*ادعای دروغین دینداری غیر سیاسی
محمد هدایتی پس از انتخابات ۸۸ از فتنه و آشوب در کشور حمایت کرد و مواضع خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی را شدت بخشید.
شبکه سلام نیز همانند جریان شیرازی‌ها بارها بر جدایی دین از سیاست تأکید کرده است و البته بارها با سیاسی‌کاری سالگرد ارتحال حضرت امام و سالگرد انقلاب اسلامی را مورد غفلت و بی توجهی قرار داده بود. از دیگر مشخصه‌های سیاسی این شبکه توجه دادن به روحانیونی مثل سید صادق شیرازی است که در تقابل با انقلاب اسلامی و اسلام ناب حرکت می‌کنند.
ایجاد اختلافات مذهبی و توهین به اهل سنت نیز از برنامه‌های مرسوم این شبکه بوده و هست. این موضوع و نیز حمایت آنها از فتنه گران در ایران، باعث قرابت بیشتر و همراهی مدیر این شبکه و جریان سیدصادق شیرازی شده که البته طبق معمول هیچگاه از جانب شیرازی‌ها مورد انکار و رد واقع نشده است.
منبع: فارس 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.