خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نماینده شیعه مجلس کویت به حبس موقت محکوم شد / عکس

به گزارش ادیان نیوز،«عبدالحمید دشتی» نماینده شیعه مجلس کویت، از صدور حکم حبس احتیاطی خود خبر داد.
وی در صفحه توییتر خود این خبر را اعلام و تأکید کرد که با این حکم، مطابق قانون رفتار خواهد کرد.
بنا بر حکم دادستانی کویت، دشتی به ۱۰ روز حبس احتیاطی محکوم شده است.
شایان ذکر است مجلس کویت، روز ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۴ تحت فشار آل سعود، مصونیت پارلمانی این نماینده مجلس را لغو کرد. این کار برای آن بود که مقدمات محاکمه وی فراهم گردد؛ زیرا عربستان از سخنان این نماینده مجلس کویت در یک برنامه تلویزیونی شکایت کرده است! دشتی در آن برنامه، بدون اشاره به نام عربستان سعودی با انتقاد از سیاست های تفرقه افکنانه این کشور، خواستار ریشه کن کردن تفکر وهابیت شده بود.
سفارت عربستان سعودی در کویت پس از ایراد این سخنان علیه این نماینده مجلس کویت موضع گیری و با فشار وارد کردن بر دولت و برخی نمایندگان وابسته خود، علیه وی اقامه دعوا نمود.
عبدالحمید دشتی که در حال حاضر خارج از کویت به سر می برد در صفحه توییتر خود در واکنش به خبر حبس خود، آن را غیر منتظره و ناشی از فشار دیگران عنوان کرد و خواستار برخورد قانونی با این حکم شد.
وزارت خارجه کویت یادداشت اعتراض رسمی از سوی ریاض دریافت کرده که دشتی را به تهاجم و بدگویی به عربستان در یک شبکه تلویزیونی طرفدار دولت سوریه متهم کرده و خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن وی شده است.
بیش از ۴۵۰ سازمان و شخصیت های سیاسی، رسانه ای و حقوقدان نیز اخیرا در نامه ای مشترک به “صباح الاحمد الجابر الصباح” امیر کویت خواستار صرف نظر از اقدامات سختگیرانه علیه عبدالحمید دشتی شده بودند.
در این نامه تصریح شده است: دشتی به عنوان رییس شورای بین المللی حمایت از محاکمه عادلانه و حقوق بشر به عنوان یک سازمان بین المللی که مقر آن در ژنو است و مسئولیت دفاع از حقوق بشر را برعهده دارد، به وظیفه قانونی خود عمل کرده است.
دشتی در مصاحبه های خود منتقد سیاست های عربستان در سوریه و یمن بوده و خواهان نابودی اندیشه تکفیری در خاستگاه آن شده است.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.