خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانشجوی محجبه سخنران منتخب جشن فارغ التحصیلی دانشگاه ماساچوست شد

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از aboutislam.net، یک دختر مسلمان محجبه به نمایندگی از دانشجویان به عنوان سخنران در مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی دانشگاه ماساچوست در آمریکا انتخاب شده و قرار است به نمایندگی از ۵ هزار و پانصد همکلاسی خود در نشستی که ۶ می برگزار می‌شود، مدارک تحصیلی را دریافت کند.
دانشگاه ماساچوست در بیانیه‌ای اعلام کرد: الخانسا الگنوئی با سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی در روز جمعه ۶ می در استادیوم فارغ التحصیلان مک گایر که ۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو مدرک خود را دریافت می‌کنند، به صحبت خواهد پرداخت.
این دانشجوی محجبه مدیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان مسلمان این دانشگاه بوده، دارای مدرک کارشناسی زیست‌شناسی و کارشناسی ارشد عصب شناسی و روانشناسی است. او یکی از دانشجویان افتخارآفرین این دانشگاه است که به عنوان دستیار مقیم به ترکیه رفته و انگلیسی تدریس می‌کند. او همچنین در بیمارستان به عنوان کارآموز مشغول کار است.
این دانشجوی محجبه در برنامه‌های میان ادیانی در دانشگاه به عنوان بخشی از فعالیت‌های اداره ادیان و زندگی معنوی مشارکت داشته است. این بانوی مسلمان قصد دارد که پس از فارغ التحصیلی به مدت دو سال در مرکز تحقیقات عصب شناسی کار کرده و سپس وارد دانشکده پزشکی شود. او معتقد است که حجاب پوشش الزامی در دین اسلام بوده و یک نماد مذهبی و نماد وابستگی به نهاد خاصی نیست.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.