خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چهره‌های تشیع انگلیسی/مدعی تشکر «مادر سادات» از قمه‌زنی!

به گزارش ادیان نیوز، کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» هفته گذشته در همایش ملی «بررسی ماهیت تشیع انگلیسی» رونمایی شد. این کتاب با موضوع نگاهی گذرا به جریان افراط‎گرای شیعی به قلم صالح قاسمی از سوی نشر سلمان پاک منتشر شده است و ماهیت جریان افراط‎گرای تشیع انگلیسی را بررسی می‌کند. همچنین موضوعات گوناگونی را از جمله «سرمایه‎گذاری و طراحی نظریه‎پردازان غربی برای مقابله با تمدن نوین اسلامی و شیعی در ایران به وسیله جریان شیرازی‎ها، فصل مشترک جریان شیرازی‎ها و جریان‎های لندن‎نشین، کارکرد مشترک سیاسی و تفرقه‎افکنانه تشیع انگلیسی و وهابیت آمریکایی در دنیای اسلام و در سطح جهان، دیدگاه علما و نخبگان حوزوی و دانشگاهی درباره جریان شیرازی‎ها و تشیع انگلیسی و اصلی‎ترین راهکار مقابله با اصول فکری جریان افراط گرای شیعی و ممانعت از نفوذ انحرافات و بدعت‎های این جریان در مجامع مذهبی» بررسی می‌کند.
قسمت‌هایی از این کتاب به معرفی چهره‌های مروج و مبلغ تشیع انگلیسی اختصاص دارد که بخش چهارم و پایانی آن را در ادامه می‌خوانیم:
***عبدالعظیم المهتدی البحرانی؛ مبلغ شیرازی‌ها
«عبدالعظیم المهتدی البحرانی» یکی از مدافعان قمه‌زنی است که در کتاب «لماذا تطبیر» دروغ‌هایی آشکار را به آیت‌الله سیستانی نسبت می‌دهد که با واکنش شدید اعضای بیت آیت‌الله سیستانی مواجه می‌شود.
عبدالعظیم سال ۱۹۶۰ در بحرین متولد شد. به ادعای خودش سال ۱۹۷۴ برای تدریس حوزوی به نجف اشرف رفت و بعد از ۲ سال به بحرین برگشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و در سال‌های اول که انقلاب جوانان بحرین تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته بودند و افکار آنها حکومت را آزار می‌داد تا جایی که حکومت داشت به سوی سقوط پیش می‌رفت.
بیت شیرازی که در ایران به اهداف خود نرسیده بودند سعی کردند با سوء استفاده از شور جوانان بحرینی انقلابی شبیه انقلاب اسلامی در بحرین به وجود آورند.
آنها جنبشی تشکیل دادند که لیدرهای عملیاتی این جنبش سید تقی مدرسی و سید هادی مدرسی بودند ولی رییس همه آنها سید محمد شیرازی بود. آن زمان آیت‌الله حسنعلی منتظری قائم مقام امام خمینی (ره) بود و بیت شیرازی به خاطر این که رابطه خوبی با منتظری داشتند بدون خبر داشتن امام و به اسم منتظری به جوانان می‌گفتند که مورد تأیید امام هستند.
بیت شیرازی با کمک منتظری و دامادش مهدی هاشمی دور از چشم امام و مسئولین جمهوری اسلامی اسلحه از ایران خارج می‌کردند و برای رساندن آن به بحرین اسلحه‌ها را به کشورهای منطقه قاچاق می‌کردند. در جریان انقلاب ناکام بحرین که به خاطر افکار ناقص بیت شیرازی به جایی نرسید خیلی از جوانان جانشان را از دست دادند و بسیاری از آنان به ایران و نقاط دیگر دنیا تبعید شدند.
در این بین عبدالعظیم مهتدی البحرانی که یکی از لیدرهای جریان شیرازی در بحرین بود از سوی حکومت آل خلیفه دستگیر شد و پس از دو سال حبس تبعید شد و به ایران آمد. او در سال‌های تبعید بین تهران، قم و مشهد نقل مکان می‌کرد و به فعالیت‌های خود در چارچوب بیت شیرازی‌ها ادامه می‌داد.
در سال ۱۹۹۹ پس از فوت امیر بحرین شیخ عیسی بن سلمان پسرش حمد به خاطر وضعیت بحرین و ترس از سقوط حکومت به دست شیعیان دست به تغییرات سیاسی زد. او دستور داد همه زندانی‌ها آزاد شوند و و تبعید شدگان به بحرین برگردند. در سال ۲۰۰۰ زندانی‌های سیاسی آزاد شدند و تبعید شدگان به بحرین برگشتند و عبدالعظیم مهتدی هم بین آنها بود.
حکومت بحرین در چارچوب سیاست جدید خود در پی جذب کردن معممین شیعه بود ولی به جز چند معمم کسی از معممین شیعه با حکومت رابطه نزدیک برقرار نکرد. عبدالعظیم مهتدی خیلی سریع به حکومت نزدیک شد و در مجالس خود از پادشاه بحرین حمایت می‌کرد.
در سال ۲۰۰۰ بعد از فتوای رهبری مبنی بر حرام بودن قمه زنی، از سوی بیت شیرازی حجمه سنگینی به رهبری شروع شد و در همه کشورها بیت شیرازی علیه رهبری موضع می‌گرفتند. ماموریت مهتدی بحرانی هم تضعیف کردن فتوای رهبری بود و با وجود ممنوع شدن قمه زنی از سوی علمای بحرین، مهتدی بحرانی کتابی در حمایت قمه زنی نوشت و سعی در ترویج هر چه بیشتر قمه زنی داشت و حتی در این کتاب نوشته که خواب دیده حضرت زهرا (س) در خواب از وی تشکر کرده است!
وی به این کتاب اکتفا نکرد و در دیدار خصوصی با مسئولین حکومتی بحرین به آنها گفت که آیت‌الله خامنه‌ای قمه زنی را حرام کرده و این وقت خوبی است که قمه زنی را آزاد کنید. در سال ۲۰۰۸ علمای بحرین دستور دادند مردم بسیج شوند که اگر کسی قمه زنی کند با زور هم که شده جلویش را بگیرند ولی مهتدی بحرانی شب دهم محرم سال ۲۰۰۸ وسط جماعتی از طرفدارانش حاضر شد و علمای بحرین را تهدید کرد و فتوای تحریم قمه زنی را نوعی دیکتاتوری خواند.
در سال ۲۰۱۰ پس از انتشار کتاب «لماذا تطبیر» توسط مهتدی بحرانی، بیت آیت‌الله سیستانی نسبت به دروغ‌های مورد ادعای بحرانی به شدت واکنش داده و بیانیه صادر می‌کند.
در سال ۲۰۱۱ وقتی مردم بحرین تحت تأثیر جریان فراگیر بیداری اسلامی به خیابان‌ها ریختند و میدان لولو را تصرف کردند حکومت شوکه شده بود و مردم از روحیه بالایی برخوردار بودند. همه چیز به نفع مردم پیش می‌رفت و تا آن لحظه جریان شیرازی سکوت اختیار کرده بودند و بسیار کم به انقلاب خودجوش مردم اشاره می‌کردند و حرف های دوپهلو می‌زدند.
وقتی حکومت در زیر فشار جریان‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر از بعضی مناطق نیروهای خود را بیرون برد و عقب نشینی کردند، شیرازی‌ها فکر کردند که این انقلاب دارد به جاهایی می‌رسد و به همین خاطر خیلی ناگهانی و مشکوک وارد صحنه شدند و برخلاف شعارهای مردم و علمای بزرگ بحرین مثل آیت‌الله عیسی قاسم و علامه عریفی که اصلاحات می‌خواستند، جریان شیرازی که مهمترین آنها مهتدی بحرانی بود خواهان مواجهه مسلحانه و حمله به پلیس خانه‌ها و وزارتخانه‌ها شدند که این حرکت ببه خاطر وجود عده‌ای ساده لوح عملی شد.
وی در حال حاضر از مبلغان مرجعیت سید صادق شیرازی و از حامیان اقدامات این جریان شیعی افراطی است.
*روابط سید صادق شیرازی با مجتبی شیرازی و یاسرالحبیب
پس از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد شیعیان انگلیسی و گزاره‌هایی مثل نوشتن کتاب فحاشی، تحریک دیگر فرق اسلامی و … مشخص شد با کدام طیف طرف هستیم.
پس از این سخنان بود که بیت صادق شیرازی در صدد برآمد تا منکر رابطه با کسانی مثل یاسرالحبیب و مجتبی شیرازی شود و اسم شبکه‌هایی مثل فدک و صوت العتره را از سایت خود پاک کردند و به گونه‌ای رفتار کردند که اصلا رابطه‌ای نبوده است اما عملکرد افراطیون شیعه چیز دیگری را نشان می‌دهد.
۱. در سال ۲۰۱۲ یک نامه در بخش عربی سایت رسمی شیرازی منتشر شد که صادق شیرازی برادر خود را با لفظ «آیت‌الله» خطاب می‌کند و انتشار این نامه به بعد از توهین مجتبی شیرازی به آیت‌الله بهجت باز می‌گردد.
۲. در یکی از همایش‌های موجود در لندن سایت Shirazi.ir به حمایت همه جانبه از شخص مجتبی شیرازی برمی‌خیزد و وی را با صفات و القابی خطاب می‌کند تا برای وی جایگاه دست و پا کند.
۳. به هنگام فوت محمدرضا شیرازی شخص مجتبی شیرازی مراسم ختمی برای وی گرفت که به طور کامل توسط سایت شیرازی پوشش رسانه‌ای قرار گرفت و این هم نشان دیگر در مورد وجود رابطه عمیق بین دو طیف لندن و قم است.
۴. مجلس ترحیم دیگری در لندن برگزار می‌شود و این بار به میزبانی «یاسرالحبیب و مصطفی شیرازی» و باز هم پوشش کامل خبری در Shirazi.ir و این باز هم نشانی دیگر بر ارتباط بیت فتنه و سربازان لندن نشین این بیت است.
۵.سند بعدی مبنی بر حمایت سایت شیرازی از شخص یاسرالحبیب در هنگام دستگیری وی در کویت به خاطر رفتار افراط‌گرایانه وی هست. سایت شیرازی از وی در حالی که ۲۳ سال داشته است وی را استاد می‌نامد و شدیدا وی را مورد حمایت خود قرار می‌دهد که جای بسیار تعجب هست. آیا باز هم سایت شیرازی می‌تواند وجود رابطه با این طیف لندن نشین را کتمان کند؟
*سید مجتبی شیرازی کیست؟
برادر دیگر سید صادق، سید مجتبی شیرازی است که اکنون در انگلیس حضور دارد و وی نیز در کسوت علما ظاهر می‌شود. فیلم صحبت‌های سید مجتبی شیرازی علیه شخص مقام معظم رهبری و مجموعه هتاکی‌های وی نسبت به رهبری نظام، هزاران بار در فضای مجازی دیده شده است و به جرأت می‌توان گفت که از میان تمامی جریانات ضد انقلاب و ضد رهبری در سرتاسر دنیا هیچ کدام چنین جسارتی در توهین نسبت به رهبری نداشته‌اند.
این جریان با به راه افتادن شبکه فدک سابق و صوت الاطهار توسط شیخ کویتی، یاسرالحبیب، جانی تازه گرفت و گفته می‌شود که میان سید مجتبی شیرازی و یاسرالحبیب رابطه‌ای سببی نیز وجود دارد.
علی رغم تکفیر مکرر طیفی از علمای بزرگ شیعی از آیت‌الله بهجت گرفته تا امام و مقام معظم رهبری و … توسط سید مجتبی شیرازی، جریان شیرازی‌ها و سید صادق شیرازی، تا به حال به هیچ وجه حاضر به اظهار برائت از وی نبوده و نیستند.
منبع: فارس 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.