خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هر کس کلیسا را بپذیرد باید مسجد و مناره را نیز بپذیرد

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از cbn.com، راینر وولکی اسقف اعظم کلیسای کاتولیک کلن ضمن ارسال یک ویدئو با انتقاد از سخنان ضداسلامی حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان»، از مسلمانان حمایت کرده و به مردم آلمان درباره قدم گذاشتن در مسیر نژادپرستی هشدار داد. او همچنین عنوان کرد: حزب راستگرای آلمان خطر بزرگتری از اسلام برای جامعه آلمان محسوب می‌شود.
اسقف اعظم کلیسای کاتولیک کلن در آغاز سخنانش گفت: آیا هیچ کس سخنان حزب راستگرای آلمان را جدی می‌گیرد؟ من جدا برای کسانی که به این حزب پرمدعی «آلترنتیو برای آلمان» رای داده‌اند احساس نگرانی می‌کنم. با این حال عقیده دارم که نباید سخنان رهبران این حزب را جدی بگیریم. آنان اسلام را یک ایدئولوژی سیاسی معرفی می‌کنند که با قوانین آلمان سازگاری ندارد! این یعنی چه؟ تمامی مذهب اسلام، یکی از بزرگترین ادیان جهان را در معرض بدخواهی قرار داده‌اند. در قانون آلمان آزادی مذهبی وجود دارد. در کشور ما هیچ کس نباید به خاطر باورهای مذهبی‌ و انتخاب دین مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد.

* مساجد جایگاه عبادت هستند
وی در ادامه سخنانش گفت: فراموش نکنیم که مساجد جایگاه عبادت هستند. قوانین کلیسا از مساجد حمایت کرده و هر کس که کلیسا را بپذیرد، مناره را نیز باید بپذیرد.  هرچند مهد اسلام مانند مسیحیت در اروپا نباشد، اما هم اکنون پیروان هر دو دین در اروپا و آلمان با صلح در کنار هم زندگی می‌کنند. این بدین معناست که مذهب اسلام نیز همانند مسیحیت و یهودیت با قوانین کشور آلمان سازگاری دارد و مسلمانان، مسیحیان و یهودیان معتقد نباید اجازه داده شود چنین سخنانی سبب جدایی و تفرقه میان آنان شود.
اسقف اعظم کلیسای کاتولیک کلن سپس با مقایسه رفتار حزب راستگرا با نازی‌ها گفت: در این میان کسانی که آزادی دینی را در کشور ما زیر سئوال می‌برند، با ترس غیرمنطقی‌شان قانون را زیر پا گذاشته و ما نیازی به چنین احزابی در کشورمان نداریم، خصوصا تاریخچه دردناک آلمان چنین تعهدی برای ما ایجاد می‌کند. ما نباید اجازه دهیم که بار دیگر مذهب، نژاد و اصالت انسان‌ها در کشورمان سبب آزار و اذیت و ایجاد برخوردهای تبعیض‌آمیز شود.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.