خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توصیه های سردار سلیمانی برای علاقمندان به دفاع ازحرم

به گزارش ادیان نیوز، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، عصر امروز(۹ اردیبهشت) در نخستین یادواره شهید مدافع حرم، حاج حسین بادپا در سخنانی گفت: حسین بادپا که با اصرار، خودش را به قافله رساند و چه بسا از قافله جلو زد، نه تنها آن کلام غیبی حسین یوسف الهی{در عملیات والفجر ۸ که گفته بود تو در جنگ شهید نمی شوی} را در پیشگاه خدا را به اراده دیگری از خدا تبدیل کرد بلکه چه بسا از او پیشی گرفت.
وی افزود: خیلی مهم است فرصت های ما؛ جوانانی که مراجعه می کنند و دوست دارند مدافع حرم شوند بدانند در جلسه شهید اگر به سه نکته توجه و در آن تفکر کنیم، عبرت گرفتیم؛ اساس این جلسات عبرت آموزی است و آن تفکری که در آن عبرت باشد، آن فوق هر عبادتی است زیرا انسان را پرواز می دهد و به نقطه اعلی می رساند.
سردار سلیمانی افزود: ما در این جلسات شهدا به سه موضوع توجه و به آن تفکر کنیم به ویژه جوانان و کسانی که محاسن آنان سفید و در عطش دوستان شهید خود و در خوف پایان زندگی خود به سر می برند که خداوند ما را خائف از عمرمان کند که همه چیز درست می شود و مشکل آن جایی است که غافل از عمرمان می شویم.
وی ادامه داد: اول ببینیم خدا پیرامون شهید چه گفته و این پایه هایی که از هجرت تا جهاد و بعد شهادت ختم می شود و این مقامات بالای معنوی جهاد و مقامات بلند و پله های عظیمی که خداوند به این نقطه «بل احیاء عند ربهم» نائل می کند و من و شما از درک شهدا عاجزیم؛ در آن تفکر کنیم.
فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: اگر خواهان اتصال به قافله شهدا هستیم، بدانیم رسم رسیدن به شهدا همان رسم و خط و سیره ای است که حسین بادپا بر آن مراقبت کرد و به معبود و خواسته خود نائل شد و خدا هم خواسته او را اجابت کرد.
وی افزود: دوم اینکه ببینیم هدف شهید چه بود؟ هدف شهید یعنی تشخیص حق و اگر کسی تشخیص حق را درست داد آنوقت شهید را درک کرده اما اگر سرسری به موضوع نگاه کرد، نمی تواند به این جایگاه نائل شود؛ اگر حق را شناختی اهلش را می شناسی؛ اساس شناخت اهل حق، منطبق بر شناخت حق است و اگر شما در این مسیر حق را شناختی به شهید نائل و آن عطشی می شود که بادپا همسر خود را واسطه قرار داد و پشت سر او رفت و چادر او را جلوی من گرفت که من حیا کنم؛ چرا؟ چون این تشخیص را داده بود.
سردار سلیمانی با افزودن اینکه اعظم از امام حسین علیه السلام آن چیزی است که امام حسین برای آن شهید شد و گرچه قربانی عظمت دارد اما عظمت بالاتر، آن چیزی است که قربانی برای او قربان می شود؛ بیان داشت: اگر این را فهمیدیم که آن قربانی برای چه قربان شد آن وقت با معرفت در این مسیر قدم می گذاریم.
وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است اگر می خواهیم به شهادت و شهید نائل شویم و یا استشمام کنیم بوی شهید را و خود را معطر به آن بو کنیم؛ شرطش این است باید خصوصیات شهید را بشناسیم؛ اگر رفتار و سلوک و اخلاق شهید را فهمیدیم که این سلوک منجر به چنین درجه ای شد و رفتیم دنبال این؛ جامعه ما جامعه دیگری خواهد شد.
در این مراسم از سند هویتی شهید بادپا رونمائی شد.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.