خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برای مبارزه با تشیع لندنی نیازمند نگاه خرافه‌زدای شهید مطهری هستیم

به گزارش ادیان نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهیدان مطهری، شاه‌آبادی و مالامیری که در مدرسه فیضیه برگزار شد گفت: اگر تاریخ را بررسی کنیم، قیام و نهضتی اصلاحی نمی‌یابیم که با جوهره دینی شکل گرفته باشد ولی بدون پیشتازی روحانیت رخ داده باشد.
وی افزود: روحانیت همواره پای ثابت همه قیام‌ها بوده و یک نمونه آن انقلاب اسلامی ایران است که با رهبری امام خمینی و پیشتازی روحانیون شکل گرفت.منتخب مردم قم در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شخصیت‌هایی که پشت سر امام حرکت کردند تبعیدها، شکنجه‌ها، زندان‌ها و بسیاری از سختی‌ها را تحمل کردند که یک نمونه از آن‌ها شهید مطهری بود.
وی ابراز کرد: دشمن از قلم و بیان شهید مطهری آسیب‌های زیادی دیده بود به همین دلیل همواره در پی به شهادت رساندن وی بود.ذوالنوری با بیان اینکه شهید مطهری از شهدای ویژه و گل سرسبد شهیدان روحانی است، اظهار کرد: او صرفا یک عالم نبود بلکه بهترین الگویی است که ما می‌توانیم در زمینه اجرای احکام اسلامی و مبارزه با جریان‌های انحرافی معرفی کنیم.
منتخب مردم قم در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جدا از شخصیت علمی و عرفانی این شهید بزرگوار، ویژگی‌هایی در او بود که امروز الگوگیری از آن ویژگی‌ها می‌تواند ما را به افرادی موثر در عرصه تبلیغ تبدیل کند.
وی تاکید کرد: برای مبارزه با تشیع لندنی به نگاه خرافه‌زدای شهید مطهری نیازمندیم و باید از آن الگو بگیریم.ذوالنوری اضافه کرد: در اسلام عالم زیاد داریم اما عالم بصیری که از زیر نقاب‌های قطور نفاق، چهره‌های منافق را شناسایی کند و زلال ناب فرهنگ اسلامی را از سم کشنده اندیشه‌های انحرافی متمایز کند کم است.
منتخب مردم قم در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هنگامی که قرار شد امام خمینی(ره) به ایران بازگردند تصمیم گرفته شده بود که منافقین مجاهدین خلق تریبون‌دار مراسم باشند؛ آن زمان شهید مطهری به امام نامه‌ای نوشت و گفت اگر چنین شود من برای همیشه با انقلاب خداحافظی خواهم کرد و امام نیز در پاسخ دستور دادند که نظر این عزیز اعمال شود.
وی افزود: افرادی همچون مسعود رجوی در ابتدای انقلاب در پی انتشار اندیشه‌های انحرافی خود بودند اما شهید مطهری جلوی آنها ایستاد.ذوالنوری با اشاره به ماجرای نامه منافقین به امام خمینی(ره) تصریح کرد: منافقین نامه‌ای به امام نوشتند و برای مظلوم‌نمایی درخواست دیدار کردند اما مرحوم امام در یکی از سخنرانی‌های خود ضمن رد درخواست آنها فرمود که شما اسلحه دست گرفتید و راه خود را از مردم جدا کردید.
منتخب مردم قم در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از فعالیت منافقین در زمینه کشتار، انفجار و ترور امام خمینی(ره) دستور مبارزه با آنها را صادر کردند اما مهندس بازرگان با نوشتن نامه‌ای برای امام و واسطه‌گری برای منافقین، آنها را فرزندان انقلابی اسلام توصیف کرد و امام نیز در یکی از سخنرانی‌های خود آن جنایتکاران را فرزندان بازرگان نامیدند.
وی گفت: منافقین در آغاز انقلاب با شعارهای فریبنده و ژست مبارزاتی، جلسات تفسیر انقلابی قرآن می‌گذاشتند اما چهره واقعی آنها توسط امثال شهید مطهری آشکار شد.ذوالنوری با بیان اینکه شهید مطهری همیشه بر اساس نیاز روز سخنرانی می‌کرد و کتاب می‌نوشت، ابراز کرد: امروز حوزه علمیه باید از شهید مطهری الگو بگیرد و بر اساس نیاز روز جامعه مباحث مهمی همچون فقه حکومتی را مطرح کند نه اینکه با اصرار فراوان در پی قلم‌فرسایی و تدریس برخی از مباحث تکراری و کم‌کاربرد فقهی باشد.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های شهید آیت‌الله شاه‌آبادی گفت: این شهید بزرگوار پیش از انقلاب بارها به زندان افکنده شد اما دست از مبارزات انقلابی خود برنداشت.منتخب مردم قم در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: او از هر فرصتی برای رفتن به جبهه و رسیدگی به جانبازان استفاده می‌کرد و ما نیز امروز باید بدانیم که رسیدگی به جانبازان نه یک وظیفه سازمانی بلکه یک روحیه انقلابی می‌طلبد.
منبع: خبرگزاری فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.