خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ساخت بنای بودایی در کلیساها و مساجد میانمار!

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی bangkok.icro، اقدام عجیب یک راهب بودایی به نام «میاینگ کی نگو» مبنی بر ساخت بناهای بودایی در کلیساها و مساجد میانمار جنجال برانگیز و موجب اعتراض پیروان اسلام و مسیحیت شده است.
 
میانمار سالهاست که شاهد تنش‌های شدید بین ادیان به ویژه مسلمانان و بودایی‌ها بوده و با انتخاباتی که انجام گرفته است، باید منتظر شد و دید ولت جدید چگونه خواهد توانست به این تنش‌ها پایان دهد.
 
هنوز کسی از پشت پرده این ساخت وساز‌های بودایی در اماکن مقدس دیگر ادیان در منطقه کارن خبر ندارد؛ اما مقامات محلی و دولتی به طور رسمی به این راهب اعلام کرده‌اند که به سرعت باید به این ساخت و سازها پایان دهد؛ چرا که این موضوع بیش از آنکه مذهبی باشد، بیشتر رنگ و بوی سیاسی داشته و می‌تواند برای این منطقه جنجال‌آفرین باشد؛ زیرا تاکنون تنش‌های فراوانی بین مسلمانان و بودایی‌ها روی داده است.
 
مسلمانان و مسیحیان ۴ درصد از جمعیت کل میانمار را تشکیل می‌دهند که بنابر اخبار اعلام شده تنش‌های بین مسیحیان و بودایی‌ها به شدتِ تنش بوداییان با مسلمانان نبوده؛ اما این اقلیت نیز از اذیت و آزار بوداییان در امان نمانده‌اند.
برچسب ها: بنا ، بودایی ، ایکنا ، مساجد ، میانمار
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.