خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسجدی به رنگ سفید / تصاویر

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از وبلاگ خبری «محمد حمدى جمال توفیق»، مسجد الشیخ زاید بن سلطان آل نهیان، مسجدی در شهر ابوظبی، کشور امارات متحده عربی است. این مسجد بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی (صل الله و علیه و آله و سلم)، سومین مسجد بزرگ جهان است و یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به شمار می رود. مساحت مسجد، به غیر از دریاچه‌های اطراف خارجی مسجد ، بیست و دو هزار متر مربع است و از داخل برای هفته هزار نمازگزار ظرفیت دارد و مساحت خارجی آن برای ۴۰ هزار نمازگزار ظرفیت دارد.
 
نام این مسجد از شیخ زاید بن سلطان آل نهیان گرفته شده ‌است که بنیان‌گذار و نخستین رئیس کشور امارات بوده و در همین مسجد دفن شده ‌است. او چهارم نوامبر ۲۰۰۴ میلادی درگذشت و قبر وی در سمت شمال مسجد واقع شده ‌است این مسجد به طور رسمی در ماه رمضان در سال ۲۰۰۷ میلادی گشوده شد.
گنبد مسجد، بزرگ ترین گنید جهان است و ارتفاع آن ۸۳ متر و وزن آن یک هزار تن است. این مسجد ، ۵۷ گنبد در حجم های مختلف دارد که رواق های خارجی و ورودی اصلی را می پوشاند و تمام مسجد از سنگ سفید پوشیده شده است.
شیخ زاید بن سلطان آل نهیان سال ۱۹۹۶ میلادی دستور ساخت مسجد را دادند و اولین بار نماز عید قربان، ۱۹ دسامبر ۲۰۰۷ میلادی در این مسجد خوانده شد. قالیچه سالن اصلی اصلی مسجد هفت هزار و ۱۱۹متر مربع است و یکی از بزرگ ترین سجاده‌ های جهان است، این قالیچه یکی از شاه‌کارهای طراح بزرگ ایرانی به نام علی خالقی است، در این قالیچه ۳۵ تن پشم و پنبه و ابریشم به کار رفته ‌است. این فرش بزرگ به دست هنرمندان ایرانی برای مسجد شیخ زاید بافته شده‌ است، و نیز بزرگ ترین لوستر جهان نیز توسط شرکت‌ های اروپایی ساخته شده است.

منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.