خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تأیید حکم اعدام رهبر جماعت اسلامی بنگلادش

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: دادگاه عالی بنگلادش درخواست «مطیع الرحمان نظامی» رهبر جماعت اسلامی بنگلادش(بزرگترین حزب اسلامی این کشور) برای بررسی مجدد حکم اعدام وی را رد و این حکم را تأیید کرد.
نیروهای امنیتی و پلیس داکا پایتخت بنگلادش روز پنجشنبه به دنبال رد درخواست بررسی مجدد حکم اعدام «مطیع الرحمان نظامی»، رهبر حزب جماعت اسلامی این کشور از سوی دادگاه عالی به حالت آماده‌باش درآمدند.
براساس گزارش الجزیره، دادگاه عالی بنگلادش، ۱۶ دی‌ماه، حکم اعدام رهبر بزرگ‌ترین حزب اسلامی این کشور را به اتهام ارتکاب جرایم جنگی در درگیری‌های دوران استقلال بنگلادش در سال ۱۹۷۱ میلادی و قتل و ترور روشنفکران در دوران فرماندهی یک گروه شبه نظامی وابسته به پاکستان تأیید کرده بود.
این در حالی است که برخی مخالفان و حقوق‌دانان بنگلادش این محاکمه را نوعی سلاح سیاسی می‌دانند.
مطیع الرحمن نظامی که اکنون در ۷۳ سالگی سالگی به سر می‌برد، از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون رهبری حزب جماعت اسلامی (بزرگترین حزب اسلامی بنگلادش) را بر عهده دارد و در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ نیز در دولت ائتلافی بنگلادش وزیر بود.
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.