خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یک مسلمان شهردار لندن شد

به گزارش ادیان نیوز، صادق خان ۴۵ ساله که وکیل در زمینه حقوق بشر است، براساس آمار رسمی اعلام شده موفق شده است در انتخابات شهرداری لندن ، ۵۷ درصد آرای ماخوذه را به دست آورد.
براساس آمار رسمی منتشر شده، وی در این انتخابات یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۱۴۳ رای به دست آورده و این درحالی است که رقیب اصلی اش “زاک گلدسمیت ” نامزد حزب محافظه کار تنها ۹۹۴ هزار و ۶۱۴ رای کسب کرده که این یک پیروزی شیرین برای حزب کارگر و یک شکست آشکار برای حزب محافظه کار شمرده می شود.
زک گلداسمیت نامزد یهودی حزب محافظه‌کار ، ۴۳.۲ درصد آرا را به دست آورده است.
صادق خان که اصلیتی پاکستانی دارد و پدر وی راننده و مادرش خیاط است، اولین مسلمانی است که اداره پایتخت یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی جهان را بر عهده می‌گیرد.
صادق خان پیش از شروع انتخابات شهرداری لندن از سوی رقیب اصلی‌اش” زاک گلدسمیت”، نامزد محافظه‌کاران و حتی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس متهم شده بود که با افراط‌گرایان ارتباط داشته است.
زاک گلدسمیت ۴۱ساله، که فرزند یک میلیارد فرانسوی انگلیسی است، در این انتخابات از حمایت دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس و بوریس جانسون، شهردار فعلی لندن و از مدافعان خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، بهره‌مند بود.
صادق خان که فارغ التحصیل رشته حقوق بوده و از سال ۲۰۰۵ نماینده محله توتینگ در مجلس عوام است، وعده داده است که شهرداری برای همه لندنی‌ها باشد و عدالت اجتماعی را به این شهر بیاورد.
وی گفته است:” من یک لندنی هستم. من یک بریتانیایی هستم. دینم اسلام است و قطعا از اینکه مسلمان هستم به خود می بالم. من تبار پاکستانی دارم، پدر هستم، شوهر هستم و همیشه هوادار لیورپول (تیم فوتبال) بوده‌ام. من همه اینها هستم.
با اعلام نتیجه انتخابات شهرداری لندن، بوریس جانسون، شهردار جنجالی لندن و از اعضای شناخته‌شده حزب محافظه‌کار، پس از هشت سال با تالار شهر خداحافظی می‌کند.
با پیروزی صادق خان، بار دیگر حزب کارگر در رأس امور پایتخت انگلیس که جایگاه حساسی در سپهر سیاسی و اجتماعی این کشور بازی می‌کند، قرار خواهد گرفت.
حزب کارگر با در اختیار گرفتن شهرداری پایتخت، که از هشت سال پیش در اختیار بوریس جانسون محافظه‌کار بود، می تواند اعتبار سیاسی و پایگاه اجتماعی خود را بازسازی و زمینه را برای پیروزی در انتخابات عمومی ۲۰۲۰ مهیا سازد.
جرمی کوربین رهبر حزب کارگر پیش از اعلام رسمی نتیجه نهایی انتخابات شهرداری لندن به صادق خان تبریک گفت و بیان داشت که آماده است برای ساختن “لندنی برابر برای همگان” با او همکاری کند.
وی همچنین عنوان کرد اقدامات کمپین انتخاباتی “زاک گلدسمیت” علیه صادق خان سبب شد که حزب کارگر موقعیت بهتری را در انتخابات بدست آورد.
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.