خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ساخت بزرگترین مسجد جهان در الجزایر

به گزارش ادیان نیوز، مسئولان الجزایر اعلام کردند در حال ساخت بزرگترین مسجد جهان هستند. «احمد مدانی» مشاور وزیر مسکن، مسئول ساخت این پروژه، گفت: انتظار می رود مسجد جدید در سال ۲۰۱۷ تکمیل شود و همچون سپری بازدارنده در برابر انواع افراط گرایی ها عمل کند.
مسجد «جامع الجزایر» که در خلیج زیبای الجزیره ساخته می شود دارای کتابخانه‌ای با یک میلیون جلد کتاب، موزه اسلامی و مدرسه دینی خواهد بود. این مسجد مناره ای به ارتفاع ۲۶۵ متر – بلندترین مناره جهان – و همچنین نمازخانه ای به وسعت ۲۰ هزار متر مربع با ظرفیت ۱۲۰ هزار نمازگزار دارد.
وقوع جنگ داخلی الجزایر در دهه ۹۰ میلادی بین نیروهای دولتی و اسلامگرایان، شالوده‌های این کشور را نابود کرد و بیش از ۲۰۰۰۰۰هزار کشته به جا گذاشت.
هرچند بیش از دو دهه از این جنگ گذشته است اماگروه های مسلح هنوز هم در بخش هایی از این کشور فعال هستند و در سال های اخیر  حملات مرگبار القاعده نیز به این مشکلات اضافه شده است.
به گفته مدانی، مسئول ساخت این پروژه،، مقامات الجزایری از سال ۱۹۹۲ یعنی سال استقلال این کشور از فرانسه طرح ساخت یک مسجد بزرگ را مطرح کرده بودند.
وی گفت: این رویا با پیروزی «عبدالعزیز بوتفلیقه» – مردی که به هنر و فرهنگ اسلامی احترام می گذارد – در انتخابات، به واقعیت نزدیک شد.
این رئیس جمهور ۷۹ سال از سال ۱۹۹۹ به قدرت رسیده است. او به دلیل نقشش در پایان دادن به جنگ در این کشور بسیار مورد احترام است.
مدانی ادامه داد: این مسجد تنها نقش نمازخانه را نخواهد داشت بلکه با داشتن یک مدرسه دینی و یک کتابخانه بزرگ برای ۳۰۰ دانش پژوه، به عنوان پلی برای ارتباط دین و فرهنگ اسلامی عمل خواهد کرد.
برای ساخت این مجموعه ۱٫۲ میلیارد یورو (۱٫۸۶ میلیارد دلار) هزینه خواهد شد.
این مسجد مجهز به پنل های خورشیدی و سیستم پیچیده ای است که از آن برای جمع آوری آب باران و تبدیل آن به دیگر مصارف استفاده خواهد شد.
منبع: سایت گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.