خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ثمره قیام امام‌حسین(ع) هنگام‌ظهور جلوه‌گر می‌شود

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فوادیان، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که بین امام حسین (علیه السلام) و حضرت مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، عنوان کرد: در مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمی برای روز سوم شعبان، سالروز میلاد با سعادت امام حسین (علیه السلام) دعایی بیان فرمودند که در این دعا نام مبارک امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) آمده است.
 ارتباط تنگاتنگ و وثیقی بین امام حسین (ع) و امام زمان (عج) وجود دارد
 کارشناس مباحث مهدویت اظهار داشت: در نیمه شعبان که ولادت باسعادت امام مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) است، یکی از بافضیلت‌ترین اعمال، زیارت مخصوص امام حسین (علیه السلام) در شب نیمه شعبان است و در ولادت هر یک از امامان، یاد امام دیگر شکوفا می‌شود و ما منتظران در روز نیمه شعبان، یاد امام حسین (علیه السلام) و در روز سوم شعبان یاد امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) هستیم که این مسأله نشان می‌دهد که بین این دو امام ارتباط تنگاتنگ و وثیقی وجود دارد.
 حجت الاسلام و المسلمین فوادیان افزود: در دعای ندبه که یکی از دعاها برای ظهور امام عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) است، در دو جا سخن از امام حسین (علیه السلام) است و در زیارت عاشورا نیز در دو قسمت، سخن از امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) به میان آمده است، به طوری که ما در ادعیه، زیارات و احادیث و آیات قرآن کریم ارتباط تنگاتنگی بین امام حسین (علیه السلام) و امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) می‌بینیم.
 امام مهدی (عج) هر صبح و شام در طول سال به یاد جد غریب خود سپری می‌کنند/ ثمره و نتیجه قیام امام حسین (ع) در عصر ظهور جلوه‌گر می‌شود
 وی تأکید کرد: عاشقان حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) منتظران واقعی امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) هستند و منتظران امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) نیز عاشقان امام حسین (علیه السلام) هستند و اگر ما در سوم شعبان و یا دهه محرم به یاد امام حسین (علیه السلام) می‌افتیم، امام مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) هر صبح و شام در طول سال به یاد جد غریب خود سپری می‌کنند.
 نویسنده کتاب «از حسین تا مهدی (عج)» بیان داشت: فرهنگ عاشورا منتظر واقعی پرورش می‌دهد و منتظران مبانی اعتقادی خود را در عاشورا می‌یابند، به طوری که ثمره و نتیجه قیام امام حسین (علیه السلام) در عصر ظهور جلوه‌گر می‌شود و همان طور که در روایات آمده است، شعار اصحاب امام مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در زمان ظهور، «یا لثارات الحسین علیه السلام» است.
 حجت الاسلام و المسلمین فوادیان عنوان کرد: ما باید در یاد و ایام هر یک از امامان، امام دیگر را یاد کنیم، همچنین مکان‌های برگزاری مراسم برای این دو امام از جمله حسینیه‌ها باید مهدیه باشند و مهدیه‌ها باید حسینیه باشند.
 وی اظهار داشت: اگر شیعیان با یک دست تمنای فرج دارند، باید با دست دیگر در رثای امام حسین (علیه السلام) به سینه بزنند و اگر با یک چشم برای حضرت سید الشهدا (علیه السلام) اشک می‌ریزند، با چشم دیگر در فراغ یوسف زهرا (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) ایام را سپری کنند.
 دشمنان اسلام معتقدند که شیعه با یاد حضرت سیدالشهداء(ع) حرکت می‌آفریند و با یاد امام زمان (عج) انقلاب خود را حفظ می‌کند
 استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: مطالب زیادی درباره امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و امام حسین (علیه السلام) در متون دینی ما منعکس شده است، اما این سخنان تنها سخنان شیعیان نیست، بلکه دشمنان اسلام و سرسخت ترین دشمنان که یهودیان هستند، طبق آیه ۸۲ سوره مائده اعتراف کردند که پایه‌ها و ارکان هویتی شیعه بحث عاشورا  و انتظار است.
 حجت الاسلام و المسلمین فوادیان ادامه داد: بنا به اعتراف دشمنان اسلام، شیعه با یاد حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) پر می‌گیرد، قیام می‌کند و حرکت می‌آفریند و با یاد امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) انقلاب خود را حفظ می‌کند.
 وی اضافه کرد: دشمنان معتقدند که شیعه دارای دو نگاه سرخ حسینی و نگاه سبز مهدوی است و این مسأله نشان می‌دهد که دشمنان ما نیز ارتباط این دو امام بزرگوار را درک کرده اند، بنابراین ما باید به قدرت و قوت به وظیفه خود عمل کنیم تا زمینه های ظهور آن حضرت را فراهم کنیم.
منبع: شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.