خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتشار فهرست کشیشان متهم به آزار جنسی در آمریکا

به گزارش ادیان نیوز، و به نقل از واحد برونمرزی،کلیسای کاتولیک بالتیمور روز چهارشنبه فهرستی را منتشر کرد که در آن ۷۱ کشیش به آزار جنشی کودکان متهم هستند.
کلیسای کاتولیک بالتیمور با اشاره به اینکه شواهد موثقی درباره آزار جنسی کودکان توسط این ۷۱ کشیش ارائه شده است، از دیگر قربانیان آزار جنسی خواست به این کلیسا مراجعه کنند.
کلیسای کاتولیک بالتیمور تصریح کرد هدف از انتشار این فهرست انگیزه دادن به قربانیان آزار جنسی کشیشان، برای مراجعه به مسئولان مربوطه بوده است.
چندی پیش پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در مراسمی در واتیکان درباره فساد اخلاقی در کلیسا گفت، سوء استفاده از کودکان، فاجعه است.
به گفته مقامات کلیسا موضوع فساد اخلاقی در کلیسای کاتولیک، شرایط بحرانی را برای واتیکان بوجود آورده است.
بر اساس مدارکی که در سال ۲۰۱۴ میلادی واتیکان ارایه کرد، مشخص شد که پاپ بندیکت شانزدهم، پیش از آنکه از مقام خود کناره گیری کند ۳۸۴ کشیش را در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در ارتباط با رسوایی های جنسی کلیسای کاتولیک، خلع لباس کرده بود.
انتشار اخبار مربوط به رسوایی جنسی در کلیساهای کاتولیک طی سال های گذشته به اندازه ای بوده که حتی سازمان ملل، نیز نسبت به افزایش تعرض جنسی در کلیساها و سکوت مقام های ارشد در این رابطه هشدار داده است.
کمیته حفاظت از حقوق کودکان سازمان ملل، در سال ۲۰۱۴ میلادی گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن در یک فاصله زمانی دو ساله حدود ۴٠٠ کشیش به دلیل نقض حقوق کودکان خلع لباس شدند.
منبع: فرقه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.