خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تمامی کشورهای اسلامی از بی کفایتی سعودی ها در اداره حج ضربه خورده اند

به گزارش ادیان نیوز، مولوی عبد الرحیم رئیسی از فعالین فرهنگی اهل سنت زاهدان، پیراون مقوله حج و کارشکنی های دولت سعودی اظهار داشت: حج از شعائر اسلامیست که متاسفانه همه ساله با رنگ بد رفتاری سعودی ها همراه است.
مولوی رئیسی درادامه افزود: سعودی ها مدتهاست که در راستای اکرام حجاج مشکلات فراوانی داشته اند و اذیت و آزار آنها زائرین بیت الله الحرام را رها نکرده است و تاریخ گواه بر این مطلب است.وی با اشاره به سابقه ددمنشی سعودی ها بر علیه ایرانی ها خاطر نشان کرد: سعودی ها از دیرباز خصومت و عداوت با ایرانی ها را در سابقه خود داشته اند و از آن جمله حج خونینی دهه ۶۰ و فاجعه منا در سال گذشته را می توان نام برد.
وی در ادامه افزود: ایران و ایرانی حرمت و عزت خود را فدای حماقت سعودی ها نمی کند و برای این مطلب پشتوانه شرعی نیز می باشد.وی خاطر نشان کرد: اگر بنا باشد حج با خطرات محتمل جانی همراه باشد به حکم عقل و شریعت مقدس مبنی بر حفظ جان نفس محترمه از رفتن به حج معذوریم.
مولوی رئیسی با اشاره به ناحق بودن انحصار حج به کشور سعودی اظهار داشت: اینکه سعودی ها مناسک حج را منحصرا به دست گرفته و با بی کفایتی های خود جان انسان ها را به خطر می اندازند به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی افزود: بهترین گزینه برای اقامه حج، سازمانی متشکل از تمامی کشور های اسلامیست تا با مشارکت همه امت اسلامی در کیفیت حج تغییرات محسوسی را مشاهده کنیم.
منبع: سنت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.