خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پرداخت جریمه توسط مسلمانان به دلیل دست ندادن با معلمان

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از بی بی سی؛ مقام‌های یک منطقه سوئیس گفته‌اند که دانش‌آموزان مسلمان باید در ابتدا و پایان کلاس، با معلمان خود دست دهند.
دو برادر نوجوان مسلمان از دست‌دادن با معلمان خود به دلیل این که گفته‌ بودند با توجه به آموزه‌های قرآن نمی‌خواهند با جنس مخالف دست بدهند، از این امر مستثنی شده‌ بودند اما در صورتی که آنها به این امتناع خود ادامه دهند، والدین آنها باید جریمه پرداخت کنند.
این دو پسر نوجوان به رسانه‌های سوئیسی گفته‌اند که “هیچ‌کس نمی‌تواند آنها را وادار کند” که با یک زن دست بدهند و آنها نمی‌توانند “فرهنگ خودشان را مثل هارد ذیسک (یک کامپیوتر) پاک کنند.”
این مقام‌های سوئیسی گفته‌اند که معلمان “حق دارند” که با شاگردان خود دست بدهند.
دست دادن با معلمان در سوئیس یک رسم قدیمی است که به نشانه احترام گذاشتن به معلم قلمداد می‌شود.
هنگامی که ماه پیش مشخص شد یک مدرسه راهنمایی در سوئیس به دو برادر ۱۴ و ۱۵ ساله اجازه داده تا به خاطر دین خود با معلمان خود دست ندهند، جنجالی بر سر آن شکل گرفت.
پدر این دو پسر که یک امام مسجد است، گفته اسلام به آنها اجازه نمی‌دهد با زنی که با آنها نسبتی ندارد، دست دهند.
سیمونتا سوماروگا، وزیر دادگستری سوئیس، گفته است “دست دادن، بخشی از فرهنگ ما است.”
سوئیس ۸ میلیون نفر جمعیت دارد که ۳۵۰ هزار نفر از آنها را مسلمانان تشکیل می‌دهند.
شماری از گروه‌های اسلامی سوئیس گفته‌اند دست ندادن با زنان، هیچ دلیل مذهبی ندارد و از مقام‌های سوئیس خواسته‌اند تا در این زمینه کوتاه نیایند.
اما یک سازمان اسلامی در مقابل گفته است که دست دادن زن و مرد در اسلام جایز نیست.
روند شهروندی خانواده این امام متوقف شده و مقام‌های اداره مهاجرت گفته‌اند در حال بررسی نحوه پذیرش درخواست پناهندگی او هستند.
مدرسه‌ای که این دو پسر نوجوان به آن می‌روند در شهر ترویل در شمال سوئیس است. مقام‌های مدرسه تلاش کردند تا راه حلی را برای این مساله بیابند و در نهایت گفتند که این دو پسر نباید با معلمان زن و مرد خود دست بدهند.
پس از آن که توجه رسانه‌ها به این موضوع جلب شد، مقام‌های مدرسه موضوع را به مقام‌های منطقه ارجاع داد.
این مقام‌ها روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفتند که موضوع برابری جنسیتی و ادغام خارجیان در فرهنگ سوئیس بر موضوع آزادی باورهای مذهبی دانش‌آموزان مقدم است.
در آینده در صورتی که والدین یا قیم دانش‌آموزان این منطقه، در صورتی که آنها در مدرسه از دست دادن با معلمان خود خودداری کنند، ۵ هزار دلار جریمه خواهند شد.
منبع: موسسه گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.