خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازهم آیات شیطانی را می‌نویسم

به گزارش ادیان نیوز، «سلمان رشدی» نویسنده هندی‌تبار انگلیسی مدعی شد با وجود اینکه بخاطر نوشتن کتاب «آیات شیطانی» دوران سختی را گذرانده اما از این کار خود پشیمان نیست.
رشدی در مصاحبه با روزنامه «بیگ‌ایشوز» ضمن اشاره به سال‌های زیادی که در فرار و زندگی امنیتی گذرانده ادعا کرد که از کار خود پشیمان نبوده و اگر به گذشته بازگردد بازهم آن کتاب را می‌نویسد.
وی با بیان اینکه از نوشتن کتاب آیات شیطانی نادم نیست، افزود: «اگر به گذشته بروم و با سلمان نوجوان صحبت کنم، به او می‌گویم سختی بزرگی پیش رو داری. برای ده سالی که ایام خوبی از عمرت نیست، آماده باش.»
امام خمینی (ره) سال ۱۳۶۷ طی یک فتوای تاریخی و خطاب به همه مسلمانان جهان، ضمن محکوم کردن این کتاب و نویسنده‌اش، رشدی را مرتد و حکم اعدام را برای او و ناشران کتاب صادر نمودند.
امام خمینی در این حکم فرمودند: «به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم، مؤلف کتاب آیات شیطانی که علیه اسلام و پیامبر (ص) و قرآن تنظیم و چاپ و منتشر شده است، هم چنین ناشرانِ مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعا آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان‌شاءاللّه. ضمنا اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد، ولی خود قدرت اعدام آن را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد».
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.