خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واتیکان راهبۀ نجات بخش یهودیان در جنگ جهانی دوم را قدیسه اعلام کرد

به گزارش ادیان نیوز، یک شنبه گذشته، پاپ فرانسیس ماریا الیزابت هسلبلاد متولد سوئد و استانیسلاس پاپژینسکی اهل لهستان را در زمره قدیسان قرار داد. پدر مقدس طی مراسم تقدیس در میدان سنت پیتر این دو راهبه را شاهدان غیب و آشنا به رمز و راز رستاخیز نامید.
ماریا الیزابت هسلبلاد ۴ ژوئن ۱۸۷۰ متولد شد. وی فرزند پنجم کایسا پیترزدوتر و آگوست روبرت هسلبلاد بود که در کلیسای لوترین‌های سوئد غسل تعمید داده شد. وی در سال ۱۸۸۸ به آمریکا مهاجرت کرد و در شهر نیویورک به شغل پرستاری پرداخت. بیشتر بیماران وی فقیر و کاتولیک بودند. 
تماس نزدیک با این بیماران سبب شد که وی به دین کاتولیک علاقمند شود.
وی بعد از سالها ممارست در تحقیق و مطالعه درباره مسیحیت و پرستش و دعا به درگاه خداوند سرانجام دین خود را تغییر داد. وی در سفری که به رم داشت به فرقه کاتولیک ها گروید. وی در این سفر به زیارت خانه بریگت از قدیسان سوئد رفت و عمیقاً تحت تاثیر زندگی و آئین این قدیس  قرون وسطایی قرار گرفت تا حدی که مدتی کوتاه بعد از بازگشت به نیویورک تصمیم گرفت برای همیشه به رم سفر کند. وی در این بازگشت مورد استقبال راهبه‌های کارملیت رم قرار گرفت.
خواهر هسلبلاد در ایام اقامتش در رم با توجه به اصول و مبانی دین کاتولیک و با اجازه ویژه پاپ پیوس پنجم نظم جدیدی برای زنانی که قصد داشتند به بیماران خدمت کنند ایجاد کرد. وی سپس خانه‌های درمانی ویژه‌ای تاسیس کرد که مورد تایید مستقیم پاپ بود. اولین درمانگاه در سوئد افتتاح شد و سپس در انگلیس، ایتالیا و هند. در جریان جنگ جهانی دوم، الیزابت از این خانه‌های درمانی جهت پنهان کردن یهودیان از دست نازیها استفاده می‌کرد.
منبع: موسسه گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.