خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حذف اماکن مذهبی مسلمانان و مسیحیان از نقشه شهر بیت المقدس

به گزارش ادیان نیـوز، وزارت گردشگری رژیم صهیونیستی نقشه‌ای از بیت‌المقدس منتشر کرده که فاقد مکان‌های مقدس مسلمانان و مسیحیان قدس و نواحی اطراف آن می‌باشد.
این نقشه که با نام نقشه “شهر قدیمی” به صورت رایگان در مراکز اطلاعات گردشگری در سرتاسر شهر منتشر شده، اماکن مقدسی چون مسجد الاقصی (قبله نخست مسلمانان) و الحرم الشریف را مشخص نکرده و تنها نام یهودی گذاشته شده روی این اماکن مقدس را شامل می‌شود.
به علاوه این نقشه هیچ اشاره‌ای به کلیسای سنت آنا، کلیسای کاتولیک روم در نزدیکی ورودی لیونز و کلیساهای شرق بیت‌المقدس نمی‌کند.
کلیسای لوتری نجات دهنده، کلیسای پروتستان دوم در بیت‌المقدس نیز با نام بسیار کوچکی روی نقشه مشخص شده و به سختی قابل تشخیص است. این نقشه در عوض جایگاه‌های تاریخی بحث برانگیز بسیاری را برجسته ساخته و تعداد زیادی از آن‌ها در شهرک‌های غیرقانونی صهیونیستی قرار گرفته‌اند.
یکی از راهنمایان تور مسافرتی به صورت ناشناس گفت: این نقشه بدون درنظر گرفتن اهمیت نقاط گردشگری، تنها جایگاه‌های یهودی را مورد اهمیت قرار داده و از نظر مذهبی نقص‌های زیادی دارد. زمانی که اولین بار این نقشه را دیدم تصور کردم  تنها برای گروه‌های گردشگری یهودی طراحی شده؛ زیرا نوشته‌ها و علائم این نقشه تنها به یک گروه مذهبی تعلق دارد.
عزیز ابوسارا یکی از ساکنان قدس می‌گوید: کلیسای سنت آنا که یکی از شگفت انگیزترین نقاط تاریخی بیت المقدس است، در این نقشه اصلا وجود ندارد. مسیحیان زیادی از نقاط مختلف به بیت‌المقدس می‌آیند و نقشه‌ای در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد که اماکن مذهبی آنان را مشخص نکرده و این به هیچ عنوان تصمیم هوشمندانه‌ای نیست. از نظر سیاسی می‌توان گفت هدف آنان پررنگ کردن وضعیت یهودیان بوده است. و اضافه کردن اماکن بحث برانگیز مانند شهرک‌های صهیونیستی در شهر قدس به این نقشه نشان می‌دهد که از نظر سیاسی کاملا یک طرفه بوده است. بعضی اماکن نیز هستند که از نظر تاریخی ارزش چندانی ندارند، ولی توسط شهرک نشینان اداره می‌شوند.
در این میان مدیر روابط بین الملل ایرآمیم، یکی از سازمان‌های حقوق بشر اسرائیل گفت: این نقشه نه تنها اماکن مذهبی مهم مسلمانان و مسیحیان را در قدس حذف کرده، بلکه تمامی نواحی اطراف چاه تاریخی را نیز پاک کرده و تنها این مناطق را با نام‌های عبری و شهرک نشینی نشان می‌دهد. هدف این نقشه در واقع قانونی جلوه دادن شهرک‌های خصوصی در اطراف چاه‌های تاریخی بوده است
منبع: حوزه نیوز                 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.