خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری نشست تخصصی ادیان آسمانی

به گزارش ادیان نیوز، در ادامه اجلاس پیرغلامان حسینی، نشست ادیان آسمانی با سخنرانی اندیشمندان و پژوهشگران ادیان مسلمان، کلیمی، مسیحی، زرتشتی و ارامنه از کشورهای مختلف در مجتمع مهدیه اصفهان پیگیری شد.برگزاری نشست تخصصی ادیان آسمانی
این نشست با همکاری و سخنرانی آیت‌الله مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری از ایران، شیخ نبیل الحلباوی از سوریه، دکتر راشد الراشد از بحرین، استاد جوزف هاشم از لبنان و کشیش بوتومبه از آلمان برگزار شد.
نبیل الحلباوی از سوریه درباره انقلاب حسینی صحبت کرد و گفت: انسان محتاج دین است و دین‌مداری نیاز به رهبر و هادی دارد.
وی تأکید کرد: گرفتن دین از راه حسین(ع) قطعاً دین بی‌پیرایه و بی‌شائبه است.
نماینده زرتشتیان ایران هم گفت: جامعه جهانی باید گفتار، پندار و کردار نیک را سرلوحه همه فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌های خود قرار دهد.
این فعال جامعه زرتشیان تأکید کرد: در سایه گفت‌وگو، جامعه بشری به سمت انسانیت، صلح و دوری از ظلم، و کشتار در سوریه، عراق، افغانستان، یمن و میانمار پیش می‌رود.
مدیرکل ارشاد اسلامی اصفهان هم گفت: ۱۷۰ سال پیش در محلی به نام صفاخانه با کوشش آیت‌الله نجفی نمایندگان ادیان اسلام و مسیحیت با هم طی سه سال گفت‌وگوی دقیق علمی می‌کردند.
حجت‌الاسلام حبیب‌الله ارزانی افزود: از هفت سال پیش دبیرخانه دائمی گفت‌وگوی ادیان  ایجاد شده است.
جوزف هاشم از  استادان دانشگاه لبنان هم گفت: اگر امام حسین(ع) نبود، شهادتین روح واقعی نداشت و بدون انقلاب حسینی، جاهلیت بازمی‌گشت.
وی تأکید کرد: اگر امام حسین(ع) نبود، انسانیت نبود و ما در این زمان چاره‌ای جز مراجعه به مرام امام حسین(ع) نداریم.
راشد الراشد از فرهیختگان بحرین تحلیلی از قیام امام حسین(ع) ارائه داد و گفت: امویان از ابتدا در مقابل پیامبر اسلام(ص) ایستادند و بعد از استقرار اسلام سعی کردند دین را از ماهیت و محتوا در جهت اهداف خود خالی کنند.
آیت‌الله احمد مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جمع‌بندی نشست ادیان آسمانی گفت: ضرورت ابعاد فرادینی نهصت عاشورا و تقویت رابطه پیروان همه ادیان هستند و تزریق آزادی‌خواهی عاشورایی در همه جوامع الزامی است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.