خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استفاده از دیپلماسی وحدت بیمه کننده آینده جهان اسلام است

به گزارش ادیان نیوز، عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی: استفاده از دیپلماسی وحدت بیمه‌کننده آینده جهان اسلام است.
دکتر «رامین نور قلی پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: در دنیای معاصر بهره‌گیری از پتانسیل دیپلماسی برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و فرهنگی عملی قابل‌پذیرش و جاافتاده‌ای است.
به گفته وی؛ استفاده از دیپلماسی از نوع وحدت آن برای حل مسائل و مشکلات کشورهای اسلامی امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد.
نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اذعان بر فواید عظیمی که دیپلماسی وحدت می‌تواند برای عالم اسلامی به ارمغان بیاورد، 
دیپلماسی سیاسی کشور بسیار فعال و پویا است و ایجاب می‌کند این نوع فعالیت برای حوزه وحدت و تقریب مذاهب اسلامی که از واجبات دین مقدس اسلام است نیز شکل گیرد
تصریح کرد: این منفعت مشترک موردپذیرش و باور ملل مسلمان قرار گیرد تا بتوانند در عرصه‌های سخت جهانی برتری و سیادت خودشان را حفظ کنند.
وی، افزود: شرایط نگران‌کننده جهان اسلام می‌تواند منجر به مشکلات بزرگ و ناهنجاری‌های عظیمی شود به همین دلیل و در این شرایط حساس باید از ابزار دیپلماسی استفاده کرد تا همه پیروان فرق و مذاهب مختلف اسلامی از مزایای آن بهره‌مند شوند.
به گفته وی؛ دیپلماسی وحدت از ابتکارات مقام معظم رهبری است که همیشه دغدغه اتحاد و انسجام دنیای اسلام را داشته و دارند و در این راه توصیه‌های ارزشمندی به مسئولان داشته‌اند.
نور قلی پور، وحدت و همدلی را تنها راه موفقیت امت اسلامی دانست و گفت: دیپلماسی سیاسی کشور بسیار فعال و پویا است و ایجاب می‌کند این نوع فعالیت برای حوزه وحدت و تقریب مذاهب اسلامی که از واجبات دین مقدس اسلام است نیز شکل گیرد.
وی، ادامه داد: مسلمانان نقاط اشتراک فراوانی دارند، یکی دو تا نیست و از این پتانسیل باید در راستای هم‌افزایی آنها استفاده شود.
به گفته وی؛ ترفندهای دشمنان قسم‌خورده اسلام برای تضعیف و مهار مسلمانان شگردهای خاصی به خود گرفته است، پس نیازمند آن هستیم از ابزارهایی که ما را به وحدت و همگرایی اسلامی می‌رساند استفاده عملی صورت گیرد.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.