خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ترور امام یکی از مساجد داغستان به همراه پدر و برادرش

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اسلام‌آذری، این منبع امنیتی داغستان گفت: براساس تحقیقات اولیه، افراد مسلح ناشناسی که سوار بر یک اتومبیل مدل لادا کالینا بودند،
بامداد روز دوشنبه به طرف خودروی حامل کریم الله ۴۹ ساله، پدر۸۰ساله و برادر ۵۰ ساله وی  که در حال رفتن به مسجد برای ادای نماز صبح بودند، تیراندازی کردند که هر سه نفر براثر شدت جراحات جان باختند.
بر اساس این گزارش، این حمله در نزدیکی منزل شخصی ابراهیموف در خیابان فرودگاه این شهر روی داد و افراد مسلح ناشانس پس از تیراندازی بلافاصله، پای به فرار گذاشتند.
این منبع امنیتی همچنین گفت: به موجب فصل دوم ماده ۱۰۵ قانون مجازات روسیه، قتل دو نفر یا بیشتر و همچنین به موجب فصل دوم ماده ۲۲۲ قانون حمل غیر مجاز اسلحه،  دادخواستی کیفری علیه این افراد مسلح تنظیم شده و هم اکنون تحقیقات اولیه برای مشخص شدن انگیزه های این ترور در حال انجام  است.
براساس گزارش پایگاه شبکه خبری روسیا الیوم، این اولین بار نیست که یک روحانی در داغستان در ماه های اخیر ترور می شود. در ماه مارس گذشته  امام مسجدی در روستای «بویناکسک» و پلیسی که وی را همراهی می کرد، کشته شدند. در ماه ژوئن نیز افراد نقاب دار ناشناسی با حمله به مسجد این روستا، محمد کامل حمزاتوف امام این مسجد و یکی از نمازگزارن را ترور کردند.
در پایان آگوست گذشته نیز یک زن انتحاری خود را منفجر کرد که منجر به کشته شدن «سعید افندی چیرکیسکی» فعال اسلامی سرشناس روسی شد. علاوه بر اینها در ۱۴ اکتبر نیز اسماعیل حجیف امام مسجد شهرستان اوچکینت داغستان کشته شد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.