خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ابراز تعجب گروه آلمانی از آزادی اقلیت‌ها در ایران

به گزارش ادیان‌نیوز، یوناتن بت کلیا در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به برگزاری جلسه (چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۱) گروه دوستی پارلمانی ایران و آلمان اظهار داشت: به دلیل این‌که پارلمان کشور آلمان از جایگاه ویژه‌ای در میان پارلمان‌های اروپایی برخودار بوده، به تقاضای آن‌ها دیداری با پنج نماینده اقلیت پارلمان ایران برگزار شد.
نماینده اقلیت ‌مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که گروه دوستی پارلمانی آلمان از وجود آزادی اقلیت‌ها در ایران ابراز تعجب کردند، تصریح کرد: با تشریح آزادی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری اقلیت‌ها در کشورمان و این‌که ایران تنها کشوری بوده که اقلیت‌ها در آن با آرامش کامل به زندگی روزمره خود می‌پردازند، گروه دوستی پارلمانی ایران ابراز خوشایندی و تعجب خود را اعلام کرد.
وی ادامه داد: از نمایندگان پارلمان آلمان پرسیده شد در کدام کشور مدعی دموکراسی اقلیت‌ها و اقوام و نژادهای مختلف با آزادی کامل می‌توانند زبان خود را آموزش دهند؟ در حالی که اقلیت‌ها در ایران با آزادی کامل به این امور می‌پردازند.
بت کلیا با بیان این‌که در جلسه فی مابین به قانون انتخابات پارلمانی ایران که چه حقوقی در آن برای اقلیت‌ها در نظر گرفته شده نیز اشاره‌ای داشتیم، افزود: به گروه دوستی پارلمان اعلام کردیم که طبق قانون کشور، شهری که دارای ۵۰ هزار نفر جمعیت باشد، می‌تواند دارای نماینده در پارلمان باشد اما پنج نماینده اقلیت تنها با پشتوانه ۲۰۰ هزار نفری به مجلس راه یافته‌اند که این خود نمونه بارز حقوق بشر است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.