خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر سلفی مصر خواستار نابودی اهرام ثلاثه شد

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از القدس العربی، الجوهری گفت: واجب است بت‌ها و مجسمه‌هایی که سرتاسر مصر را فراگرفته‌اند، نابود کنیم. مسلمانان موظف هستند تعالیم دینی خود را انجام دهند و یکی از این تعالیم، نابود کردن بت‌ها است، یعنی همان کاری که ما در افغانستان انجام دادیم و مجسمه‌های بودا را شکستیم.

وی افزود: ما این مجسمه‌ها را نابود خواهیم کرد، این‌ها بت هستند و خدای عزوجل به پیامبر گرامی‌اش حضرت محمد(ص) امر کرد تا بت‌ها را فرو بیندازد. ما طی حرکت طالبان توانستیم تمثال بودا را نابود کنیم، کاری که حکومت افغانستان نتوانست انجام دهد.

یکی از روزنامه‌نگاران مصری به نام نبیل شرف‌الدین که در این مصاحبه تلوزیونی شرکت داشت، جواب داد: عمر بن عاص وقتی وارد مصر شد، تمثال‌ها را نابود نکرد، چون شکستن بت‌ها با عبادت کردن‌شان مرتبط بود. امروزه کسی تمثال‌ها را نمی‌پرستد. این مجسمه‌ها آثار باستانی مصر است و متعلق به همه مردم مصر می‌باشد. ما هرگز اجازه نخواهیم داد کسی با هدف نابودی به آن‌ها نزدیک شود.

وی افزود: پیامبر بت‌ها را نابود کرد، چون مردم نادان آن‌ها را می‌پرستیدند اما امروزه کسی ابوالهول و اهرام را نمی‌پرستد. فکر شما اشتباه و خلاف شرع است.

پیش از این نیز یکی از رهبران سلفی گفته بود که باید روی مجسمه‌ها را پوشاند یا مومیایی کرد.
گفتنی است اظهارات این شیخ سلفی باعث خشمگین شدن بسیاری از فرهنگ‌دوستان مصری شده، به طوری که یکی از روزنامه‌نگاران خواستار محاکمه شیخ مرجان الجوهری و تمامی هم‌فکران وی شده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.