خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مستند «از مسجد مجاور دیدن کنید» در تلویزیون استرلیا

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از پایگاه خبری «alankabout.com»؛ برای نخستین بار در استرالیا، شبکه تلویزیونی «اس بی اس» این کشور توانست، مجوز فیلمبرداری ۲۴ ساعته از یک مسجد با هدف ساخت مستندی درباره مسلمانان را بگیرد.
این مسجد، «هلندپارک» نام دارد که در شهر «بریزبِن» واقع در سواحل شرقی استرالیا قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین مساجد این کشور به شمار می‌رود.
مستند «از مسجد مجاور دیدن کنید» در تلویزیون استرلیا
این مسجد به دلیل این که در محدوده انتخاباتی پُلین هانسون (از نمایندگان اسلام‌ستیز پارلمان استرالیا) قرار دارد، پیوسته با اعتراضات و انتقادات گسترده‌ای مواجه بوده، چرا که تندروها مدعی هستند که اسلام با شیوه زندگی حاکم بر جامعه استرالیا هم‌خوانی ندارد.
در این اثر هنری، مستنداتی درباره دشواری‌ها و چالش‌های پیش‌روی مسلمانان همچون اسلام‌هراسی، افراط‌گرایی، انتشار کلیپ‌هایی افراط‌گرایان در فضای مجازی و تحقیقات مربوط به تروریسم و نقش زنان در مسجد ارائه شده است.
در حالی که فعالیت این مسجد با فشارهای داخلی و خارجی زیادی مواجه است، اما سازندگان این مستند در صدد ارائه حقیقت روح انسجام اجتماعی و دوستی قوی مسلمانان با غیر مسلمانان هستند.
«مارشل هیلد»، مدیر شبکه تلویزیونی «اس بی اس» استرالیا در این خصوص گفت: این مستند در نوع خود بی‌نظیر بوده و هدف از پخش آن به تصویرکشیدن زندگی مسالمت‌آمیز مسلمانان و مقابله با سوءبرداشت غیرمسلمانان این کشور نسبت به این قشر از جامعه است. این مستند قادر به تقویت روابط و تفاهم میان مسلمانان و غیرمسلمانان در جامعه استرالیا خواهد بود.
این مستند از تولیدات شرکت Southern Pictures است که از ۱۷ آبان‌ماه سال جاری، روزهای چهارشنبه ساعت ۸:۳۰ شب به وقت محلی از تلویزیون اس بی اس استرالیا پخش و پس از اتمام آن، به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.