خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقل فعالیت‌های گولن از سوی اشپیگل

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از سازمان دیانت ترکیه،‌ در این مقاله آمده است که میلیون‌ها مسلمان او را می‌پرستند. فتح الله گولن،‌ گاندی اسلام شده است و در آلمان هم در حال جذب طرفدار است.

گولن از نام‌های تأثیرگذار در جهان اسلام است. او در ۱۴۰ کشور دنیا دارای مدارس ویژه است. در کنار این‌ها شبکه‌هایی هم‌چون سامان‌یولو تی‌وی و ‌ابرو‌تی‌وی و روزنامه زمان و آژانس خبری ترک در آلمان،‌دانشگاه فاتح استانبول و بانک آسیا متعلق به اوست.»

در این مقاله چهار صفحه‌ای گفته شده است که به عقیده برخی کسانی که از جماعت گولن خارج شده‌اند،‌ جماعت گولن یک جماعت،‌مانند یک گروه ساینتولوژی(شاخه‌ای جدید از مسیحیت) است.

هیچ حرکتی به اندازه جماعت گولن در آلمان نتوانسته مسلمانان را تحت تأثیر قرار دهد. و جامعه آلمان و افکار عمومی آن،‌ اطلاعات چندانی از این جماعت ندارند.

به عقیده اورسولا شپولر،‌اسلام‌شناس اهل ماربورگ آلمان، و نویسنده این مقاله، جماعت گولن مهم‌ترین و پرخطرترین جنبش در آلمان است.

در خبر این نشریه آمده است که مدارس بسیاری از سوی حامیان گولن در آلمان راه‌اندازی شده و ۱۵ جمعیت گفت‌وگو در این کشور راه‌اندازی شده است.

نویسنده مقاله عقیده دارد بعد از پیروزی حزب عدالت و توسعه در انتخابات ۲۰۰۲ ترکیه،‌ نفوذ گولن در آلمان رو به گسترش نهاد چرا که یک پنجم نمایندگان مجلس از حزب عدالت و توسعه و وزیر عدلیه و نیز وزیر فرهنگ این کشور طرفدار گولن بودند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.