خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آموزش امامان جماعت مسلمان در فرانسه

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از الجزیره، روابط بین مسئولین فرانسه و مسلمانان این کشور که اکثراً نسل دوم و سوم آفریقای شمالی می‌باشند، دیرزمانی بود که متشنج بود. طی ۹ سال گذشته بسیاری از دولت‌ها طرح آموزش امامان جماعت محلی را به صورت کاملاً حرفه‌ای پیشنهاد داده بودند و اخیراً وزیر کشور فرانسه «مانوئل فالس» حمایت خود را از این طرح اعلام داشته است. وی گفته است ائمه جماعت در این کشور از حقوق کافی و پست رسمی شناخته شده‌ای برخوردار نیستند.
طبق عرف، ائمه جماعات در این کشور داوطلبانه فعالیت می‌کنند و مسلمانان پیرو آنان به جای دستمزد مادی به آنان هدایایی را تقدیم می‌کنند. در دانشگاه‌های بزرگ دستمزد امام جماعت به ۱۹۵۰ یورو در ماه می‌رسد اما پست رسمی آنان به جای امام جماعت، معلم و یا استاد می‌باشد.
این طرح از بیست سال پیش که اتحادیه سازمان‌های اسلامی در فرانسه کانون تفریحی و پرورشی کودکان را به مرکزی برای آموزش ائمه جماعات تبدیل کرد، مطرح شده بود تا طی آن افرادی را که آشنایی کامل نسبت به اسلام و اوضاع فرهنگی اروپا دارند، تربیت کنند.
هدف از این طرح، فراهم آوردن شرایط برای استخدام ائمه جماعت فرانسوی به جای ائمه خارجی می‌باشد که به زبان و فرهنگ کشور فرانسه آشنایی ندارند.
شایان ذکر است این مؤسسه که در آغاز توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس پشتیبانی مالی می‌شد، بخش بزرگی از مخارج خود را از شهریه سالیانه خود که به ۴۴۰۰ دلار می‌رسد، به دست می‌آورد و مسکن و غذا را برای دانش‌آموزان خود فراهم کرده است.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.