خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست رهبر شیعیان ترکیه از دولت

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از روزنامه رادیکال ترکیه، اوزگوندوز با اشاره به اهمیت روز عاشورا برای مسلمانان گفت: این روز باید به عنوان تعطیل رسمی اعلام و در این روز پرچم‌های ترکیه نیمه‌افراشته شود.

رهبر شیعیان ترکیه در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه رادیکال با انتقاد از نظام آموزشی ترکیه افزود: در دروس تعلیمات دینی در مدارس ترکیه باید مسائل مربوط به مذهب شیعه نیز تدریس شود. موضوع تعطیلی رسمی روز عاشورا به دنبال برگزاری همایش بزرگ عاشورا در استانبول با حضور ده‌ها هزار تن از شیعیان مطرح شد.

پیش‌تر فرمانی آلتون رئیس بنیاد اهل‌بیت(ع) ترکیه، نهادهای مختلف وابسته به جمعیت شیعیان ترکیه و برخی از احزاب سیاسی از جمله حزب حرکت ملی نیز این خواسته را مطرح کرده بودند.

موضوع بی‌توجهی به خواسته‌های علویان همواره مورد انتقاد محافل مختلف مذهبی، سیاسی و نهادهای مدنی ترکیه بوده است. اصلاح کتاب‌های درسی به‌ویژه برای دانش‌آموزان علوی این کشور از دیگر مسائل مطرح در جامعه ترکیه است. تعطیلات دینی در ترکیه منحصر به اعیاد فطر و قربان است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.