خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

لغو ممنوعیت حجاب در مدارس ترکیه

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از شبکه الجزیره، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که این تصمیم بنا به درخواست مردم بوده است.

وی در کنفرانس خبری اظهار داشت: ما باید به همه اجازه دهیم که آن‌چه را که می‌خواهند و با توجه به امکانات‌شان بپوشند و تمام این مسائل گام‌هایی بوده که بنا به خواست مردم برداشته شده است.
اتحادیه کارمندان در بخش آموزش از اقدام ویژه برای پوشش یکسان مدرسه و حجاب انتقاد کرده و گفته‌اند: تغییر اصول مربوط به پوشش مهم است، چرا که ما را از آموزش به آموزش دینی می برد و نباید از اصول دینی که شیوه زندگی دینی در مدارس را گسترش می‌دهد، استفاده شود که این مسئله تأثیر منفی بر روحیه دانش‌آموزان خواهد داشت.
اما گروهی دیگر در حمایت از این تصمیم و در رأس آن جوکان اوجی، رئیس اتحادیه دموکرات آموزش گفته‌اند: این تصمیم به میراث کودتای نظامی که در ۱۲سپتامبر ۱۹۸۰ نسبت به تغییر اصول پوشش رخ داد، پایان می‌دهد.
وی افزود: ما هرگز نمی‌توانیم نظام آموزشی را از پیامدهای خسارت‌بار سرکوب و تفکر دوره جنگ سرد رها کنیم مگر بعد از آزاد کردن معلمان و دانش‌آموزان.
این اقدام در پی قانونی مطرح شد که در مارس گذشته تصویب شد که بر اساس آن اجازه تأسیس مدارس متخصص در زمینه آموزش دینی داده شد و دانش‌آموزان در آن شیوه آموزش مدرن را نیز می‌آموزند.
اظهارات اردوغان مبنی بر این‌که تلاش می‌کند تدین و دین‌داری را گسترش دهد، نگرانی سکولارها را برانگیخته است.
حزب عدالت و توسعه که ۱۰ سال است در قدرت است، اصلاحات نظام آموزشی را مطرح کرده که به نقش مدارس دینی تحکیم می‌بخشد.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.