خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار اسقف اعظم سیپان کاشجیان با مدیرعامل خبرگزاری «آرمن پرس» ارمنستان

به گزارش ادیان‌نیوز، مدیرعامل خبرگزاری «آرمن پرس» ارمنستان، اصفهان را خطه ای متفاوت با ویژگی های خاص تاریخی و فرهنگی ذکر کرد و گفت: در این شهر عطر تاریخ و فرهنگ حس می شود.
به گزارش ایرنا، آرام آنانیان روز گذشته در جریان سفر به اصفهان و در دیدار با اسقف اعظم سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به قدمت تاریخ و تمدن اصفهان افزود: وجود جاذبه ها و جلوه های تاریخ و فرهنگ، همزیستی مسالمت آمیز ادیان از جمله مسیحیان ارمنی جلوه ای متفاوت به این شهر بخشیده است.
دیدار اسقف اعظم سیپان کاشجیان با مدیرعامل خبرگزاری «آرمن پرس» ارمنستان
وی اظهارکرد: در فرهنگ غنی ایران علاوه بر حفظ هویت های فرهنگ ملی، به هویت های سایر ادیان از جمله جامعه ارامنه توجه شده است.
مدیرعامل خبرگزاری «آرمن پرس» با اشاره به بازدید خود از جاذبه های تاریخی اصفهان بویژه کلیسای تاریخی وانک و محله جلفای اصفهان تاکید کرد: باید با به کارگیری امکانات رسانه ای به مردم دنیا نشان دهیم که در ایران به چه صورت میراث و داشته های فرهنگی ملل حفظ می شود و این مهم را به عنوان یک الگوی همزیستی به جهان معرفی کنیم.
مدیرعامل خبرگزاری «آرمن پرس» ارمنستان، اصفهان را خطه ای متفاوت با ویژگی های خاص تاریخی و فرهنگی ذکر کرد و گفت: در این شهر عطر تاریخ و فرهنگ حس می شود و وجود جاذبه ها و جلوه های تاریخ و فرهنگ، همزیستی مسالمت آمیز ادیان از جمله مسیحیان ارمنی، جلوه ای متفاوت به اصفهان بخشیده است.
آنانیان خاطرنشان کرد: زندگی پیروان ادیان مختلف در ایران بویژه اصفهان نشاندهنده آن است که این پیروان بویژه ارامنه، شهروند خوب ایرانی نیز محسوب می شوند و از این بابت بسیار خوشحالم.
مدیرعامل خبرگزاری ارمنستان باتقدیر و تشکر از استقبال همتایان خود در ایران گفت: در این چند روز روابط و میهمان نوازی همکاران ما در ایران و اصفهان من را بسیار تحت تاثیر قرارداد.

آرام آنانیان، مدیرعامل خبرگزاری «آرمن پرس» ارمنستان، اصفهان را خطه ای متفاوت با ویژگی های خاص تاریخی و فرهنگی ذکر کرد و گفت: در این شهر عطر تاریخ و فرهنگ حس می شود و وجود جاذبه ها و جلوه های تاریخ و فرهنگ، همزیستی مسالمت آمیز ادیان از جمله مسیحیان ارمنی، جلوه ای متفاوت به اصفهان بخشیده است.

آنانیان با ابراز خرسندی نسبت به توسعه همکاری های خبری با ایرنا گفت: همکاری های فرهنگی و خبری و اجرای تفاهمنامه های امضا شده زمینه ساز توسعه و تقویت هرچه بیشتر همکاری ها بین ایران و ارمنستان خواهد شد.

مدیرعامل خبرگزاری ارمنستان افزود: ما همچنان بر ارتقای سطح روابط بین دو کشور و تبادل اخبار بین دو همسایه تاکید داریم زیرا این همکاری روش مناسبی برای زندگی سالم است.
آنانیان افزود: من بسیار خوشحالم که با همکاران خود در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برای برقراری ارتباط و همکاری بیش از پیش و تبادل اخبار و آموزش هم عقیده هستم.
اسقف اعظم سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار گفت: مردم و مسئولان ایران همواره برای جامعه ارامنه احترام قائل بوده و از هیچ کمکی به آنها دریغ نکرده اند.
به گزارش ایرنا، اسقف اعظم سیپان کاشجیان در دیدار با آنانیان افزود: حقوق و نیازهای اقلیت های دینی و اقوام مختلف در ایران مورد توجه است و به همین دلیل ما توانسته ایم جامعه ای فعال و پایدار داشته باشیم.
وی با اشاره به گذشت یکسال از حضور خود در اصفهان بیان کرد: زندگی مسالمت آمیز اقوام و پیروان ادیان در ایران و اصفهان مثال زدنی است.
اسقف کاشجیان با اشاره به نقش رسانه ها در درک مشترک دو کشور از همکاری ایرنا و خبرگزاری ارمنستان ابراز خرسندی کرد و افزود: باتوجه به اینکه ایران و ارمنستان در وضعیت مشابه قرار دارند همکاری های رسانه ای بین دو کشور می تواند تبلیغات منفی برخی رسانه ها را خنثی و سیمای واقعی ایران و ارمنستان را به جهانیان معرفی کند.
وی تصریح کرد: برخی رسانه ها تلاش می کنند که با دروغ پردازی تصویر زیبای این دو کشور را خدشه دار کنند.
پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران افزود: خبرگزاری های «ایرنا» و «آرمن پرس» می توانند در پرتو همکاری های خبری به بهترین شکل فرهنگ وتاریخ دو جامعه را به همگان نشان دهند.
شایان ذکر است که مدیرعامل خبرگزاری «آرمن پرس» ارمنستان که به دعوت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به ایران سفر کرده است روز شنبه با مدیرعامل ایرنا دیدار و گفت و گو و با این رسانه تفاهمنامه همکاری امضا کرد.
خبرگزاری «آرمن پرس» به آدرس اینترنتی www.armenpress.am خبرگزاری رسمی جمهوری ارمنستان است.
این رسانه که به چهار زبان اخبار منتشر می کند دارای ۱۲ دفتر داخلی و ۷ نمایندگی در کشورهای مختلف جهان است.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.