خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هیچگاه از فلسطین و آرمان آن چشم‌پوشی نخواهیم کرد

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس در قدس اشغالیبه گزارش ادیان‌نیوز، «عطاءالله حنا» در پیامی تصویری که از قدس برای اجلاس علمای مقاومت ارسال کرد، گفت: علمای مقاومت در پایتخت مقاومت گرد هم آمده‌اند و از فلسطین دفاع می‌کنند. ما هیچگاه از فلسطین و آرمان آن چشم‌پوشی نخواهیم کرد هر چند که توطئه‌ها زیاد و شدید است. بیانیه بالفور، وعده‌ای به جنبش صهیونیسم بود تا کاری را مرتکب شود که شد و فلسطین را اشغال کرد. ما در سالروز این وعده شوم،‌ تأکید می‌کنیم که ما به فلسطین متعهدیم و آن را میراث، آرمان و ارزش خود میدانیم.
او با بیان اینکه بیانیه بالفور، وعده بالفور است نه وعده الهی، گفت که خدا خواستار آوارگی و تفرقه و دودستگی ما نیست… بنابراین اعلام می‌کنم که بر اساس ایمانی که به خدای تعالی داریم، و بر اساس ارزشهای انسانی و ایمانی و تمدنی خود تأکید می‌کنیم که از فلسطین حمایت می‌کنیم و در کنار قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن ایستاده‌ایم.
قدس در معرض توطئه‌های بی‌سابقه‌ای قرار گرفته و برخی مزدوران نیز در خدمت دشمن صهیونیستی درآمده‌اند. ما در برابر کسانی که علیه ما توطئه می‌کنند، سر خم نمی‌کنیم. در فلسطین مبارزان، مردم و عناصر مقاومی هستند که هیچگاه در برابر اشغالگران ظالم تسلیم نخواهند شد.
در سالروز وعده شوم بالفور اعلام می‌کنیم که فلسطین برای مردم خود باقی می‌ماند نه برای استعمارگرانی که از نقاط دیگر آمده‌اند. تأکید می‌کنیم که حق بازگشت، حق مقدسی است که با گذر زمان از بین نمی‌رود. تأکید می‌کنیم که از ذره‌ای از خاک فلسطین چشم‌پوشی نمی‌کنیم و مسئله فلسطین همچنانکه مسئله اول جهان اسلام است؛ همینطور باقی خواهد ماند. / خبرگزاری تقریب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.